fbpx

Ce inseamna PPC (Pay Per Click)

Daca ai observat reclamele care apar alaturate rezultatelor unei cautari pe Google sau alte motoare de cautare, atunci putem spune ca esti familiarizat deja cu reclamele PPC Pay Per Click.

PPC - Pay Per Click

Exista diferite tipuri de reclame PPC. Cel mai frecvent, insa, este anuntul de cautare platit (paid search ad), exemplificat si in imaginea de mai sus.

Ce este PPC (Pay Per Click)

PPC este abrevierea venita de la Pay Per Click (tradus: plata pe clic) si este o metoda de marketing online prin care puteti plasa anunturi in locuri strategice pentru care platesti doar atunci cand un vizitator da clic pe anunt. Cu alte cuvinte, este un mod de a atrage vizitatori noi pe website-ul tau.

Sa presupunem ca tocmai ai construit un website excelent pentru noua ta afacere. Este bine documentat, cu un design atragator, insa nu este cunoscut. Daca nimeni nu face clic pe site, atunci tot efortul depus a fost in zadar. In acest context, publicitatea PPC este una din modalitatile cele mai eficiente de a atrage vizitatori online si de a-ti face afacerea cat mai cunoscuta.

Cum functioneaza Pay Per Click?

De fiecare data cand un utilizator face clic pe anuntul tau, atunci vei plati o taxa denumita cost per click (CPC). Costul pe clic variaza, iar tu vei stabili daca merita sau nu. In momentul in care PPC Pay per click functioneaza corect, taxa o putem considera infima, comparativ cu castigul. De ce spunem asta? Gandeste-te, de exemplu, ca un utilizator a dat clic pe anuntul tau, iar pentru asta tu ai platit, sa presupunem, 2 USD. Insa utilizatorul care a accesat anuntul a optat pentru a beneficia de serviciile din anunt, care presupunem ca ar costa undeva la 200 USD. In acest caz, profitul tau a fost unul considerabil.

Pentru o campanie PPC de succes, sunt insa multe elemente care merg mana in mana. Amintim cateva mai jos: 

  • cautarea si selectarea cuvintelor cheie potrivite, 
  • organizarea acelor cuvinte cheie in campanii si grupuri de anunturi bine organizate, 
  • configurarea si optimizarea paginilor de destinatie PPC.

Trebuie sa mentionam ca in cazul unei campanii de acest gen, relevanta si de succes, motoarele de cautare recompenseaza efortul depus incasand mai putin pentru clicurile publicitare. Asadar, daca doresti sa incepi sa utilizezi PPC, este foarte important sa inveti cum sa faci acest lucru corect sau sa apelezi la experti in domeniu.

Avantajele publicitatii PPC (Pay Per Click)

Este PPC potrivit pentru site-ul tau web?

Iata cinci motive pentru care sa alegi aceasta metoda de marketing online:

  1. Este extrem de vizat.

Poti alege cu exactitate cui sa afisezi anunturile tale, in functie de locatie, cuvinte cheie, interese, varsta, sex, limba si chiar tipul de dispozitiv utilizat. Astfel, vei avea posibilitatea sa te adresezi direct persoanelor care sunt probabil cele mai interesate de ceea ce oferi.

  1. Iti permite sa retargetezi vizitatorii anteriori.

In medie, din fiecare 100 de persoane care viziteaza un site web, doar doua se vor converti in clienti. Retargetarea permite sa reamintesti persoanelor care au parasit site-ul fara a cumpara, sa revina si sa vada daca nu au, de fapt, nevoie de ceea ce tu oferi.

  1. Este rentabil.

Acest lucru se datoreaza faptului ca platesti o taxa numai atunci cand un utilizator da clic pe anuntul tau. 

  1. Este usor de urmarit.

Poti monitoriza performanta anunturilor tale si le poti ajusta daca nu primesti atatea clicuri cate doresti. In plus, vei sti intotdeauna ce reclame determina vanzari si care ajuta sau nu afacerea ta.

  1. Este rapid.

Ai posibilitatea de a vedea rezultatele foarte repede dupa publicarea anuntului, in cateva zile sau chiar ore.

 In concluzie, daca doresti sa atragi imediat cat mai mult trafic catre site-ul pe care il detii, atunci sfatul nostru este sa iei in calcul serios metoda de marketing online.