Ce inseamna PPC (Pay Per Click)

Daca ati observat reclamele care apar alaturate rezultatelor unei cautari pe Google sau alte motoare de cautare, atunci putem spune ca sunteti familiarizati deja cu reclamele PPC (Pay Per Click).

PPC - Pay Per Click

Exista diferite tipuri de reclame PPC. Cel mai frecvent, insa, este anuntul de cautare platit (paid search ad), exemplificat si in imaginea de mai sus.

Ce este PPC (Pay Per Click)

PPC este abrevierea venita de la Pay Per Click (tradus: plata pe clic) si este o metoda de marketing online prin care puteti plasa anunturi in locuri strategice pentru care platiti doar atunci cand un vizitator da clic pe anunt. Cu alte cuvinte, este un mod de a atrage vizitatori noi website-ul dvs.

Sa presupunem ca tocmai ati construit un website excelent pentru noua dvs afacerea. Este bine documentat, cu un design atragator, insa nu este cunoscut. Daca nimeni nu ar face clic pe site-ul dvs., atunci tot efortul depus a fost in zadar. In acest context publicitatea PPC este una din modalitatile cele mai eficiente de a atrage vizitatori online si de a-ti face afacerea cat mai cunoscuta.

Cum functioneaza Pay Per Click?

De fiecare data cand un utilizator face clic pe anuntul dvs., atunci veti plati o taxa denumita cost per click (CPC). Costul pe clic variaza, insa in momentul in care PPC functioneaza corect, taxa o putem considera banala. De ce spunem asta? Ganditi-va, ca si exemplu, ca un utilizator a dat clic pe anuntul dvs, iar pentru asta dvs a-ti platit, sa presupunem, 2 USD. Insa utilizatorul care a accesat anuntul, a optat pentru a beneficia de serviciile din anunt, care presupunem ca ar costa undeva la 200 USD. In acest caz, profitul dvs a fost unul considerabil.

Pentru o campanie PPC de succes, sunt insa multe elemente care merg mana in mana. Amintim cateva mai jos: 

  • cautarea si selectarea cuvintelor cheie potrivite, 
  • organizarea acelor cuvinte cheie in campanii si grupuri de anunturi bine organizate, 
  • configurarea si optimizarea paginilor de destinatie PPC, s.a.m.d.

Trebuie sa mentionam ca in cazul unei campanii Pay Per Click relevante si de succes, motoarele de cautare recompenseaza efortul depus incasand mai putin pentru clicurile publicitare. Asadar, daca doriti sa incepeti sa utilizati PPC, este foarte important sa invatati cum sa faceti acest lucru corect sau apelati la experti in domeniu.

Care sunt avantajele publicitatii PPC (Pay Per Click)

Este PPC potrivit pentru site-ul dvs. web?

Iata cinci motive pentru care sa alegeti aceasta metoda de marketing online:

  1. Este extrem de vizat.

Puteti alege cu exactitate cui sa afisati anunturile dvs. in functie de locatie, cuvinte cheie, interese, varsta, sex, limba si chiar tipul de dispozitiv utilizat. Astfel veti avea posibilitatea sa va adresati direct persoanelor care sunt probabil cele mai interesate de ceea ce oferiti.

  1. Va permite sa retargetati vizitatorii anteriori.

In medie, din fiecare 100 de persoane care viziteaza un site web, doar doua se vor converti in clienti. Retargetarea permite sa reamintiti persoanelor care au parasit site-ul fara a cumpara nimic, sa revina si sa vada daca nu au de fapt nevoie de ceea ce dvs oferiti.

  1. Este rentabil.

Acest lucru se datoreaza faptului ca platiti o taxa numai atunci cand un utilizator da clic pe anuntul dvs. 

  1. Este usor de urmarit.

Puteti monitoriza performanta anunturilor dvs. si le puteti ajusta daca nu primiti atatea clicuri cate doriti. In plus, veti sti intotdeauna ce reclame determina vanzari si care ajuta sau nu afacerea dvs.

  1. Este rapid.

Cu PPC aveti posibilitatea de a publica un anunt si sa incepeti sa vedeti deja rezultatele, in cateva zile sau chiar ore.

 In concluzie, daca doriti sa atrageti imediat cat mai mult trafic catre site-ul pe care il detineti, atunci sfatul nostru este sa luati in calcul serios metoda de marketing online PPC (Pay Per Click).