14 termeni esentiali in SEO

Esti interesat(a) de optimizarea SEO a website-ului tau, insa atunci cand ai contactat si ai discutat cu o agentie online te-ai lovit de termeni pe care nu ii cunosti? Ai ajuns unde trebuie! In acest articol iti prezentam 14 termeni esentiali, utilizati frecvent in procesul de optimizare a motoarelor de cautare.

Termeni SEO

Termeni esentiali pe care ii vei auzi intr-un dialog cu privire la SEO

Pentru multi proprietari de afaceri online este destul de dificil sa pastreze website-ul in fata concurentei, fara a nu se lovi, in paralel, de termeni neclari cu privire la optimizarea motoarelor de cautare.

In cele ce urmeaza iti vom face o scurta prezentare a termenilor esentiali, astfel incat dialogul pe un astfel de subiect sa nu mai constituie o problema.

1. SERPs

SERPs este abrevierea pentru “Search Engine Results Pages” si reprezinta paginile afisate de motoarele de cautare ca raspuns la cuvantul sau cuvintele cheie cautate de un utilizator.

Termeni SEO - SERPs

2. On-SERP SEO

On-SERP SEO se refera la optimizarea oricarui continut de pe SERP care poate fi controlat sau influentat intr-un fel (de exemplu: titlul meta, descrierea meta, featured snippets).

3. Metadata. Titlul meta si descrierea meta

Metadatele sunt date ce descriu alte date. Cand facem referire la SEO, atunci vorbim despre Titluri Meta si Descrieri Meta. Acestea reprezinta elementele esentiale de afisare in paginile cu rezultatele unei cautari si sunt printre cei mai utilizati termeni SEO.

Titlul Meta (meta title) este un tag HTML plasat in codul unei pagini si reprezinta titlul pe care motoarele de cautare il afiseaza in SERP (Search Engine Result Page) pentru un anumit rezultat.

Descrierea Meta (meta description) este un tag HTML plasat in codul unei pagini si reprezinta descrierea pe care motoarele de cautare o afiseaza in SERP pentru un anumit rezultat (vezi imaginea reprezentativa de mai jos).

Termeni SEO - Titlu si Descriere Meta

4. Featured snippet

Un featured snippet reprezinta un fragment, sub forma de rezumat, oferit ca si raspuns pentru o cautare. De altfel, featured snippet se traduce: “fragment recomandat“. Este afisat in partea de sus a rezultatelor cautarii Google si este extras dintr-o pagina web. Acesta include titlul si adresa URL a paginii.

Termeni SEO - Featured snippet

5. Ranking

Cand vorbim despre “ranking“, vorbim practic de clasamentul site-urilor web, afisat in rezultatele motoarelor de cautare. In esenta, inseamna cat de bine se claseaza website-ul dvs. online.

Conform Advanced Web Ranking primele 5 pozitii din prima pagina a rezultatelor cautarii Google sunt cele mai accesate. Ulterior, rata de clic incepe si scade din ce in ce mai mult cu fiecare pozitie.

Locul website-ului in clasament este determinat de o serie de factori, cum ar fi: SEO, continutul, cuvintele cheie utilizate, etc.

6. Algoritmi

Algoritmii sunt responsabili pentru modul in care site-ul dvs. ajunge sa fie afisat in prima pagina cu rezultatele unei cautari.

Periodic, Google isi actualizeaza algoritmii pentru a asigura o experienta de calitate pentru utilizatori. Google incearca intotdeauna sa returneze cel mai relevant rezultat al cautarii unui utilizator, in functie de limba, locatia si istoricul cautarilor acestuia. Factorii de care se tine cont in generarea unui rezultat include calitatea continutului, relevanta continutului si altele.

7. Penalizari SEO

O penalizare reprezinta sanctionarea unui site al carui continut nu respecta practicile de marketing impuse de motorul de cautare.

In general, penalizarile iau forma pierderii locului in clasament. Un site web care ar fi fost in topul SERPs, se poate situa brusc pe o pagina urmatoare daca a fost penalizat de Google.

8. Keywords – Cuvinte cheie

Keywords sau cuvinte cheie reprezinta de fapt termenul sau termenii de cautare.

Majoritatea oamenilor tind sa se concentreze asupra unui singur cuvant cheie. Insa nu este deloc asa. Ganditi-va ca ati da cautare pe Google la cuvantul “reparatii”. Rezultatele ar fi extrem de variante, intrucat acest cuvant este foarte general. Incercati ulterior “reparatii Bucuresti”. Rezultatele ar fi mai restranse si ceva mai apropiate de ceea ce cautati, insa tot nu este suficient. Daca ati da cautare la “reparatii incaltaminte Bucuresti”, atunci motorul de cautare va stii exact ce rezultate sa va ofere.

9. Keyword Density – Densitatea cuvintelor cheie

Printre cei mai utilizati termeni SEO se numara si Keyword Density. Tradus Densitatea cuvintelor cheie se refera la procentul de aparitie al un cuvant cheie in continutul website-ului dumneavoastra.

Acest aspect este destul de complicat, intrucat daca cuvantul cheie apare de prea multe ori in site, exista posibilitatea sa atraga penalizari. Insa daca cuvantul cheie este utilizat de prea putine ori, atunci motorul de cautare il va ignora, iar website-ul dumneavoastra nu va fi afisat in pagina cu rezultatele unei cautari. Un bun ajutor cu privire la densitatea cuvintelor cheie il reprezinta platformele de optimizare site-uri.

10. Search volume – Volumul de cautari

Search volume, tradus Volumul de cautari se refera la numarul de cautari efectuate pentru un cuvant cheie, pe parcursul unei luni.

Desi un volum mai mare poate fi o modalitate buna de a gasi fraze cautate frecvent, numerele mai mici pentru cautari specifice vor avea, in general, o rata de conversie mai buna, deoarece site-ul dvs. este mai relevant pentru interogarea cautatorului.

11. Rata de conversie

Rata de conversie este indicatorul principal in functie de care se masoara succesul unui website. Acesta reprezinta numarul conversiilor ( vizitatori ai siteului care intreprind si o actiune – exemplu: cumpara un produs) impartit la numarul total de vizitatori. O conversie se poate referi la orice actiune pe care doriti sa o intreprinda un utilizator.

12. Click Through Rate (CTR) – Rata de click

Rata de click (CTR) reprezinta numarul de click-uri efectuate pe un site afisat in pagina cu rezultate, impartit la numarul total de afisari ale website-ului.

Exemplu: daca pentru o cautare site-ul dvs este afisat de 100 de ori, iar utilizatorii au dat click pe acesta de 10 ori, atunci rata de click (CTR) in acest caz este de 10%.

13. Competitia

Competitia este reprezentata de site-urile web care utilizeaza aceleasi cuvinte cheie ca si ale dvs. si sunt optimizate activ pentru acestea.

14. Backlink-urile

Backlink-urile sunt link-urile de legatura de pe alte site-uri sau pagini, care trimit utilizatorul catre site-ul dumneavoastra.

Google a confirmat ca 30% din scorul dvs. de ranking provine de la backlink-uri.