12 sfaturi pentru a diminua bounce rate

Bounce rate inseamna procentul de vizitatori care parasesc o pagina web fara a face o actiune, cum ar fi efectuarea unei achizitii, completarea unui formular sau inscrierea la newsletter. In romaneste, bounce rate inseamna rata de respingere sau rata de abandon. Este o diferenta intre cele doua: rata de abandon se refera la abandonarea unei actiuni (pui in cos si nu finalizezi comanda, incepi sa te inscrii la newsletter si renunti), iar rata de respingere inseamna ca nu treci de prima pagina. In acest articol gasesti sfaturi pentru a tine vizitatorii aproape si a-i indemna sa interactioneze cu site-ul.

Rata de respingere este importanta din trei motive principale:

  • Cineva care iese repede din site nu face conversie, deci pierzi un potential client.  
  • Google contorizeaza bounce rate-ul si tine cont de asta cand pozitioneaza site-ul in motoarele de cautare.
  • O rata de respingere ridicata inseamna ca site-ul are are probleme cu continutul, experienta utilizatorului, aspectul, viteza de incarcare.

Care este rata de respingere medie?

Intervalulmediu al ratei de respingere este intre 41 si 51%. Cu toate acestea, o rata de respingere „normala” depinde foarte mult de industria in care activezi si de unde provine traficul. De exemplu, site-urile de comert electronic au cea mai mica rata medie de respingere (20-45%), deoarece vizitatorii intra cu intentia de a cumpara si stiu la ce sa se astepte. Platformele de prezentare si blogurile au o rata de respingere care merge pana la 90%.

bounce rate industrie
bounce rate

Deci, daca doresti sa afli ce este o rata de respingere buna, asigura-te ca vei compara site-ul tau cu alte site-uri din aceeasi categorie.

De ce pleaca oamenii din site-ul tau?

Inainte de a lua masuri pentru a reduce rata de respingere, este important sa intelegi cele mai frecvente motive pentru care oamenii sar (bounce) din site-ul tau.

-Pagina nu a indeplinit asteptarile 

Sa presupunem ca esti in cautarea unui hanorac bun si ieftin. Cauti pe google si gasesti: ”hanorace lichidare stoc”. Faci click si gasesti produsul la pret intreg, fara nicio reducere specifica lichidarilor de stoc. Normal ca iesi, consideri ca ai fost mintit. Te intorci la Google, pentru a gasi o pagina care chiar are hanorace la pret redus.

-Design urat

Cand intri pe un site si vezi niste culori intunecate sau, dimpotriva, prea stridente, te simti agasat. Sau daca e textul mic, pozele nereusite, categoriile greu de gasit. Sau poate ai multe pop-up-uri, reclame enervante, mesaje agasante. Nu vrei o experienta neplacuta, asa ca fugi din site.

Da, site-ul ar trebui sa arate bine si sa fie foarte usor de utilizat. Cu cat este mai usor pentru oameni sa citeasca si sa navigheze, cu atat rata de respingere va fi mai mica.

-Pagina ofera utilizatorilor ceea ce cauta, poate prea bine

Nu toate plecarile sunt „rele”. De fapt, o respingere poate fi un semn ca pagina a oferit cuiva exact ceea ce si-a dorit.

De exemplu, sa presupunem ca esti in cautarea unei noi retete de zacusca. Aterizezi pe aceasta pagina de retete, unde citesti repede cantitatile necesare, ca asta te intereseaza. Apoi inchizi pagina si pleci. Cum interpreteaza Google aceasta plecare a ta? Este bounce rate? Ideal ar fi sa inviti utilizatorul sa se aboneze la newsletter sau sa lase un comentariu de apreciere, adica sa faca o actiune, ca algoritmul sa nu o considere o respingere.

Cum sa reduci bounce-rate-ul

1. Incorporeaza videoclipuri pe pagina

Incorporarea videoclipurilor duce la o rata de respingere mai mica, deoarece vizitatorii stau mai mult pe pagina, ca sa vada video-ul. Daca ii pui un titlu atragator, care are legatura cu continutul paginii si cuvantul cheie optimizat, atunci el va pierde secunde bune, chiar minute, pentru a-l vedea.

2. Presara povesti in zonele moarte

Daca vezi ca ai zone moarte in paginile de destinatie (sau de produs) si pe postarile de pe blog, unde cititorii s-ar putea plictisi, ia masuri. Le poti umple cu texte mici, atragatoare, cu intrebari care sa atraga atentia de genul: ”tu cum ai proceda?” ”verifica daca e adevarat”, ”stiai ca” si orice alte formule care ar putea retine atentia cititorului, astfel incat sa stea mai mult pe pagina.

3. Imbunatateste viteza de incarcare

Viteza de incarcare este un factor important care duce la un bounce rate foarte mare. Oamenii nu au rabdare sa astepte peste cinci secunde sa se deschida o pagina. Verifica, cu un tool gratuit viteza site-ului tau si afla scorul. Daca este ingrijorator, apeleaza la firma care iti asigura mentenanta web si rezolva problemele care ar putea fi legate de:

Imagini prea mari. Nu va trebui sa le elimini, ci doar sa le comprimi, pentru a reduce dramatic dimensiunea imaginii.

-Vorbeste cu furnizorul de hosting . Iti poate face un upgrade la abonament sau ai putea trece la un hosting dedicat, unde sa nu te inghesui cu alte site-uri.

Elimina pluginurile si scripturile care nu sunt de folos. Sterge tot ce nu utilizezi sau stii ca nu vei avea niciodata nevoie.

4. Scrie o prezentare care atrage

Fa un sablon-promisiune. Spune-le utilizatorilor o poveste, pentru a-i face sa creada ca, navigand pe site-ul tau, vor trai si ei o experienta asemanatoare.

5. Fa continutul foarte usor de citit

Rata de respingere va fi mare, daca ai un continut greu de citit. Lasa spatii intre paragrafe, pune subtitluri, foloseste un font mai mare, de 16 poate, imparte textul sau pagina in sectiuni distincte. 

6. Asigura-te ca satisfaci intentia de cautare

Google este prima sursa de trafic online si este foarte important ca toate paginile de destinatie sa indeplineasca intentia de cautare . Daca optimizezi o pagina pentru un anumit cuvant cheie, atunci asta trebuie sa gaseasca utilizatorul! In caz contrar, utilizatorii Google vor iesi din site-ul tau si vor incepe o noua cautare.

O pagina care nu indeplineste intentia de cautare nu este daunatoare doar pentru rata de respingere. Este daunatoare si pentru SEO.

7.Utilizeaza datele Heatmap

Hartile termice (heatmaps) sunt o modalitate excelenta de a vedea cum utilizeaza si interactioneaza oamenii cu site-ul tau. Exista multe instrumente care fac asta, acestea fiind si heatmap.infora.ro. Vezi unde zaboveste utilizatorul, unde trece rapid, pe ce pune mouse-ul.

8.Adauga linkuri interne

Probabil stii deja ca legaturile interne sunt excelente pentru SEO . Ele te pot ajuta, de asemenea, sa imbunatatesti rata de respingere. Link – urile interne trimit oameni la alte pagini de pe site, adica nu pleaca prea curand. In plus, de indata ce cineva viziteaza o alta pagina de pe site-ul tau, acesta nu mai este considerat un salt (bounce), deci nu afecteaza bounce rate-ul. Linkurile interne nu trebuie introduse fortat acolo, paginile trebuie sa fie conectate cumva, sa aiba legatura.

9.Fa un site frumos

Un design uimitor poate tine oamenii lipiti de pagina ta ca superglue. Daca ai un petshop, alege poza cu pisicuta cea mai simpatica, care sa atraga privirile oamenilor si sa doreasca sa o mangaie. Daca livrezi mancare, pune poze apetisante, facute de un profesionist. Angajeaza un copywriter sa iti scrie texte catchy, corect gramaticale. Un design profesionist va duce la o rata de respingere scazuta.

10. Foloseste un cuprins (jumplinks)

Daca ai texte lungi pe o pagina, utilizatorul gaseste greu ce cauta. Da scroll, iar daca nu gaseste in  aproximativ 3 secunde, probabil ca va iesi de pe pagina. Din acest motiv trebuie sa ai un cuprins, care sa-i ajute pe utilizatori sa gaseasca instantaneu principalul lucru pe care si-l doresc din pagina ta. Cand dau clic pe un link din cuprinsul tau, ei trec direct la sectiunea dorita.

11.Optimizeaza-ti site-ul pentru mobil

Majoritatea traficului vine de pe dispozitive mobile.Daca doresti sa sa ai o rata de respingere redusa, site-ul trebuie sa functioneze impecabil pe telefoane si tablete. Verifica personal, intra pe site folosind diferite dispozitive. Apoi ia masuri.

12. Utilizeaza ferestrele pop-up Exit-Intent

Probabil ca ai citit caferestrele pop-up pot creste rata de respingere. Ca sunt enervante si il fac pe client sa fuga de pe site. Si asta este adevarat. Dar aici ne referim la o fereastra care apare cand omul are deja intentia de a iesi. Acea persoana pleaca oricum, nu? Deci, nu ai nimic de pierdut aruncand un pop-up, (recomandam social-analytics.ro), prin care ii spui de o promotie, ii faci o recomandare, il inviti sa-si lase datele pentru a fi anuntat cand apare produsul pe stoc, orice! Mai atrage-i un pic atentia, sa mai stea un pic pe site. Iar daca mai face si o conversie, cu atat mai bine.

Concluzie

Bounce-rate-ul este important pentru toti: posesor de site, client, Google. Daca clientul renunta repede, inseamna ca site-ul nu ofera ceea ce promite. Iar Google va taxa asta si va cobori pozitia site-ului in motoarele de cautare.

44 Comments

Comments are closed.