18 sfaturi pentru optimizare SEO magazin online
Optimizare SEO magazin online este diferita de cea a unei platforme de prezentare sau blog. Exista cativa factori de care trebuie sa tii cont, pentru ca site-ul tau sa fie trimis de Google in primele pagini.
Iata cateva sfaturi pentru a-ti face magazinul online mai atractiv pentru utilizatori, lucru foarte apreciat de Google.
1.Alege un domeniu memorabil
Tu cum alegi numele magazinului online? In niciun caz la intamplare. O prima varianta ar fi sa alegi pe baza cuvintelor cheie ale afacerii, cum ar fi pieseauto sau materialedeconstructii. Este un domeniu care arata clar domeniul tau de activitate.
A doua varianta ar fi sa alegi un nume memorabil, fara legatura cu ceea ce vinzi, dar foarte usor de tinut minte. Un domeniu din care poti sa faci un brand, adica sa fie scurt, catchy, sa atraga atentia. Motoarele de cautare nu mai pun mare accent pe cuvinte cheie si este mult mai important sa ai un nume unic.
2.Optimizeaza cuvintele cheie
Primul pas este sa identifici cuvintele cheie pentru care doresti sa te axezi pe pagina de pornire, paginile de produs si postarile de pe blog.
Cand selectezi cuvinte cheie, ia in considerare relevanta, volumul cautarilor si dificultatea de clasare.
Ar trebui sa cautati un amestec de cuvinte cheie scurte, medii si lungi pentru a le clasifica:
Cuvant cheie scurte: formate dintr-un un singur cuvant, care sunt extrem de competitive, si nu convertesc bine.
Cuvintele cheie medii sunt fraze cu 2 sau 3 cuvinte care obtin un volum decent de cautare
Cuvintele cheie lungi sunt fraze lungi (4+ cuvinte) care sunt de obicei destul de specifice.
Fiecare dintre aceste cuvinte cheie lungi nu obtine un volum mare de cautare, dar atunci cand sunt adaugate impreuna, ele reprezinta majoritatea cautarilor online. Daca introduceti un cuvant medii in Google si derulati pana in partea de jos a rezultatelor cautarii, veti vedea o lista de „cautari similare” pentru acel cuvant cheie. Acesta este un loc minunat pentru a obtine idei de cuvinte cheie cu coada lunga.
3.Spioneaza-ti concurentii
Daca doresti sa depasesti concurentii in rezultatele cautarii, trebuie sa cunosti cuvintele cheie pentru care se claseaza.
Poti sa te uiti la autoritatea concurentilor dvs. Page (PA) si Autoritatea de domeniu (DA). Daca sunt semnificativ mai mari decat ale tale va fi dificil sa concurezi impotriva lor cu aceleasi cuvinte cheie.
In acest caz, cauta alte cuvinte cheie pentru care te-ai putea clasa foarte bine. Exista tool-uri care fac acest lucru pentru tine, compara cuvintele cheie ale celorlalti competitor si te ajuta sa intelegi unde ai lacune si sa faci corect optimizare SEO magazin online.
4.Stabileste un cuvant cheie pentru fiecare pagina
Dupa ce ai identificat cuvintele cheie pentru care trebuie clasat, urmatorul pas este sa le atribui fiecarei pagini ale site-ului tau.
Majoritatea magazinelor online transporta un numar mare de produse, deci probabil ai de-a face cu multe pagini de produse.
Evita sa ai mai multe pagini cu aceleasi cuvinte cheie, deoarece acestea se vor canibaliza reciproc in SERP. Pentru a imbunatati SEO-ul site-ului trebuie acum sa incorporezi strategic aceste cuvinte cheie in diferite locatii:
- Titlul paginii
- Anteturi
- Subtitluri
- Primele paragrafe
- Descrierea produsului
- Numele fisierelor imagine
- Etichete alt imagine
- Meta titlu si descriere
- URL-uri
Multi oameni trec cu vederea adresele URL ale paginilor, meta titlurilor si meta descrierilor, deoarece nu sunt „vizibile” pe o pagina. Cu toate acestea, motoarele de cautare se raporteaza la ele pentru a determina relevanta si clasarea. De asemenea, apar in SERP, iar cumparatorii vor folosi aceste informatii pentru a decide daca doresc sa faca clic pe pagina ta.
5. Refa arhitectura site-ului
O arhitectura de site bine conceputa te ajuta sa organizezi paginile pentru o mai buna utilizare, clasare si conversie. De asemenea, va ajuta Google sa va inteleaga site-ul, mai ales daca ai multe pagini de produse. Nu uita sa trimiti un sitemap la Google pentru a te asigura ca toate paginile sunt accesate cu crawlere si indexate.
Maximizeaza cantitatea de „autoritate” care trece de la pagina dvs. de pornire la pagina produsului tau, prin intermediul linkurilor interne.
6.Creeaza legaturi interne
Strategia potrivita de conectare interna imbunatateste SEO, aratand ierarhiei Googlecele mai importante pagini de pe site-ul tau web.
Utilizand o varietate de optiuni de ancorare a textului, poi imbunatati clasarea pentru cele mai importante cuvinte cheie.
Nu numai ca puteti crea legaturi interne intre paginile de produse, dar le poti adauga si la postarile de pe blog.
Cu toate acestea, asigura-te ca nu suprasoliciti paginile cu linkuri interne, deoarece acest lucru va face Google sa suspecteze site-ul si sa-l coboare in cautari.
7.Incearca sa reduci bounce rate-ul
Google foloseste „timpul de sedere” pe site ca semnal de clasare, deoarece, cu cat vizitatorii raman mai mult, cu atat este mai probabil ca si continutul tau sa fie relevant.
Daca imbunatatesti site-ul tau, din toate punctele de vedere, vizitatorii pot gasi ceea ce doresc si vor ramane mai mult, pentru a interactiona cu continutul. Poti creste timpul de sedere cu mai multe functii si trucuri.
-continut atragator, cum ar fi descrieri de produse unice si bine scrise
-incorporeaza chatul live
-adauga recenzii ale clientilor,
-vizualizari la 360 de grade ale produselor
-videoclipuri despre produse.
-pop-ups cu oferte si anunturi, dar cu masura
8.Fa integrare social media
Un studiu recent a constatat ca o prezenta puternica pe retelele sociale este corelata cu o clasare mai buna a motoarelor de cautare. Vor creste si legaturile de intrare si vor fi atrasi mai multi vizitatori care probabil vor petrece mai mult timp pe site. Adauga butoane de partajare sociala la toate paginile de produs, postarile de blog si pagina de pornire si incurajeaza utilizatorii sa dea lumii de stire daca a gasit un produs bun.
9.Optimizeaza pentru mobil
Dispozitivele mobile au depasit desktopul in cee ace priveste modul de accesare a magazinelor online. Algoritmul Google ofera acum o clasare superioara site-urilor web compatibile cu dispozitivele mobile.
Daca magazinul online nu este optimizat pentru o experienta rapida si fara probleme a utilizatorului mobil vei fi penalizat de Google.
Optimizarea SEO magazin online pentru mobil nu inseamna doar strangerea continutul intr-un ecran mai mic. Iata cateva lucruri pe care trebuie sa le remediezi:
10. Creste viteza paginii
Peste jumatate dintre utilizatorii de telefonie mobila vor parasi un site web daca dureaza mai mult de trei secunde pentru a se incarca.
Acest lucru va reduce timpul de sedere, va creste rata de respingere si va reduce numarul de pagini vizualizate – toti acestia sunt factori care vor afecta pozitia motorului de cautare.
Poti creste viteza de incarcare a paginii prin:
- Simplificarea elementelor si minimizarea solicitarilor HTTP
- Reducerea timpului de raspuns al serverului
- Activarea compresiei si stocarea in cache a browserului
- Minimizarea resurselor
- Optimizarea imaginilor, in special pentru paginile cu multe fotografii de produs
- Reducerea numarului de plugin-uri si redirectionari
11.Rezolva erorile din site
Link-urile rupte nu numai ca duc la o experienta slaba a utilizatorului, dar afecteaza si clasamentul, deoarece motoarele de cautare le considera un semn al unui site vechi si neglijat. Pentru a minimiza sansele ca vizitatorii dvs. sa intampine o eroare 404 si sa paraseasca magazinul tau online, trebuie sa va verifici periodic toate linkurile.
Pe langa 404, exista si alte erori de site care va pot afecta SEO-ul:
500 de coduri de eroare interne ale serverului si 403 coduri de raspuns interzise indica faptul ca motoarele de cautare nu pot accesa cu crawlere acea pagina. Daca aceste erori persista, este posibil ca Google sa dezindexeze pagina in totalitate. Din fericire, nu trebuie sa parcurgi manual fiecare pagina de pe site pentru a gasi linkuri rupte sau coduri de eroare.
Exista multe instrumente si aplicatii pentru a te asigura ca toate linkurile sunt actuale. Daca ai un abonament de mentenanta web la o firma de marketing digital, atunci aceasta iti poate face un audit pentru a gasi toate erorile din site, ca apoi sa le corecteze. Va recomandam echipa Mainter.ro.
12.Asigura-te ca site-ul este simplu de parcurs
Google foloseste timpul pe care vizitatorii il petrec pe site pentru a evalua relevanta continutului.Designul placut face continutul usor de digerat, astfel incat vizitatorii vor fi inclinati sa mai ramana.
Iata cateva modalitati de a optimiza continutul:
-dimensiuni si tipuri de caractere usor de citit.
– culorile placute, evidentiate in mod strategic pentru informatiile importante.
-paragrafe scurte si spatiu suficient intre ele.
-liste marcate sau numerotate.
– functii precum grile structurate, ferestre modale, elemente de rollover sau meniuri derulante pentru a organiza continutul.
13.Fii atent la duplicarea paginii de pornire
S-ar putea sa rulezi mai multe versiuni ale paginii tale de pornire in acelasi timp, fara sa iti dati seama. Google le va considera continut duplicat, iar clasarea va fi afectata. Iata cum poti afla daca ai aceasta problema:
Daca introduci „http://www.nomdomeniul tau.com” si „http://numele dvs.domeniu.com” intr-o bara URL a browserului, dar niciunul nu este „redirectionat” catre o singura adresa URL, in esenta ai doua pagini cu acelasi nume continut.
Este posibil sa ai chiar si alte versiuni, cum ar fi „http://numele dvs.domeniu.com/index.php” sau „http://numele dvs.domeniu.com/index.html”.
Din fericire, exista o solutie usoara pentru acest lucru: utilizeaza redirectionarile 301 pentru a indica toate variantele posibile catre o singura adresa URL a paginii de pornire.
14.Da informatii despre afacere pe plan local
Daca ai un magazin de caramida, trebuie sa te asiguri ca numele, adresa si numarul de telefon (NAP) pentru toate locatiile sunt afisate pe site.
Google combina clasamentele de cautare locale si organice , astfel incat, incluzand informatii specifice locatiei, vei avea o sansa mai mare de a te clasa foarte bine in cautarile pentru companii locale. Includeti cuvinte cheie bazate pe locatie in continut (nu uita meta descrieri) si trimite informatiile la cat mai multe directoare de afaceri locale.
15.Ocupa-te de continutul blogului
Lui Google ii place continutul proaspat, deoarece este un indicator al faptului ca site-ul web este activ si relevant.
Publicarea frecventa a postarilor de blog va ajuta sa ramaneti pe radarele motoarelor de cautare . Ofera clientilor mai multe modalitati de a va gasi si mai multe motive pentru a reveni la site-ul dvs.
Cand articolele sunt utile vizitatorilor dvs, acestia vor petrece mai mult timp pe site. Acest lucru semnaleaza motoarelor de cautare ca acel continut e relevant. Articolele de pe blog permit sa te concentrezipe un subiect la un moment dat si sa profiti la maximum de specificul cuvintelor cheie pe care nu le poti aborda in celelalte pagini ale site-ului.
In esenta, fiecare postare de blog de pe site ofera un rezultat de cautare pentru care sa te clasezi. In plus, poti utiliza blogul pentru a partaja continut oportun si sezonier, cum ar fi un ghid de cadouri de sarbatori, pentru a genera mai mult trafic. Oamenii sunt mai predispusi sa impartaseasca articole de blog pe retelele de socializare si vei obtine mai mult SEO din aceste semnale sociale.
Cand publici postari de blog pentru SEO magazin online, ar trebui sa:
- Optimizezi fiecare postare pentru unul sau cateva cuvinte cheie, in special pentru cele care nu sunt utilizate pentru paginile principale
- Asigura-te ca ai continut de inalta calitate si usor de citit
- Evita aglomerarea cuvintelor cheie, care este penalizata de Google
- Permite vizitatorilor sa partajeze postarile cu butoane
- Adauga link-uri interne pentru a raspandi „puterea de clasare” in jurul site-ului si pentru a facilita accesarea cu crawlere si indexarea site-ului de catre motoarele de cautare
16.Construieste legaturi
Link building imbunatateste SEO, aratand motoarelor de cautare ca acel continut este relevant.
Legaturi de intrare
Cand ai pagini externe care leaga o pagina de pe site-ul dvs. web , creezi legaturi de intrare. Retine ca nu toate linkurile de intrare sunt create egal. Calitatea legaturilor de intrare va va afecta clasamentul SEO. Link-urile de intrare de inalta calitate provin de pe site-uri cu autoritate ridicata, clasare SEO buna, pagini optimizate si text ancora relevant. Nu te lasa tentat sa obtii linkuri pe site-uri de calitate scazuta. Nu vei obtine traficul de inalta calitate dorit si vei risca sa fii penalizat de Google.
Iata cateva modalitati de a crea legaturi de intrare de calitate:
- Trimite articole sau co-autor de continut pe site-urile cu autoritate .
- Solicita influencerilor sa scrie o recenzie a produselor si sa faca legatura cu paginile din site.
- Trimite comunicate de presa cand lansezi un serviciu sau produs nou
- Evita sa utilizati tot timpul acelasi link de ancorare sau conectarea la aceeasi pagina.
Link-uri de iesire
Link-urile care trimit catre site – uri web externe au efecte pozitive asupra SEO, oferind semnale contextuale Google pentru a determina relevanta paginilor. Daca site-uri au legatura cu subiectul continutului si natura produselor de pe site-ul tau, atunci aceste link-uri de iesire sunt utile pentru SEO.
Retine ca mai mult nu este neaparat mai bun atunci cand vine vorba de link-uri de iesire. Prea multi pot distrage atentia si pot creste sansele ca cititorii sa obseve ca se incearca o manipulare a lor.
17.Verifica daca se pot plasa comenzi cu usurinta
Asigura-te ca sistemul tau de plasare comenzi functioneaza impecabil. Clientii parasesc cosul daca procesul este prea greoi. Ofera-le optiuni de plata multiple si simplifica procesul pana la maximum. Raspunde-le imediat dupa plasarea comenzi, prin mail sau telefon, pentru a-I asigura ca ai primit comanda si este in curs de pregatire.
18.Foloseste Google Shopping
Cand introduci un nume de produs in cautarea Google, vi vedea o serie de imagini in partea de sus a rezultatului cautarii – deasupra celorlalte anunturi platite.
Listarea produsului direct cu Google Shopping este cea mai rapida modalitate de a ajunge in fata potentialilor clienti care sunt deja in cautarea produselor pe care le vinzi. Cand incarci datele despre produs, asigura-te ca utilizezi imagini de inalta calitate si caoprimizezi fluxul de date despre produs, incarcand cat mai multe informatii.
Pentru a automatiza procesul, poti configura un flux de date pentru a te asigura ca inregistrarea este intotdeauna actualizata.
Concluzie
Pe masura ce motoarele de cautare evolueaza, clasamentul SEO se bazeaza din ce in ce mai mult pe o buna utilizare a tuturor instrumentelor.
Optimizarea SEO pentru magazin online pentru a obtine trafic organic este un efort continuu. Trebuie sa raspunzi in permanenta la schimbarile din peisajul pietei si ale algoritmilor motorului de cautare.