10 greseli comune privind Google AdWords
Companiile ce folosesc Google AdWords stiu ca utilizarea acestuia este un excelent mod de a aduce trafic pentru site-urile lor. Avand in vedere ca poate fi costisitor daca nu e utilizat in mod corect, ideea este de a gestiona campaniile pentru a obtine cea mai buna rentabilitate a investitiei.
O campanie prost gestionata poate costa mai mult decat poate aduce. Insa o campanie bine gestionata poate pastra magazinul online sau compania ta in lumea afacerilor. Totul se reduce la cat de mult stii despre AdWords si modul in care poti gestiona inteligent campaniile.
In acest articol, vom discuta primele 10 greseli ce le fac utilizatorii privind Google AdWords. Prin evitarea acestor greseli si in urma sfaturilor alternative furnizate, vei fi pe drumul spre o campanie AdWords de succes.
GRESEALA NR 1: GRUPAREA INCORECTA A CUVINTELOR CHEIE INTR-O CAMPANIE GOOGLE ADWORDS
Google AdWords este configurat astfel incat sa poti crea grupuri de anunturi pentru a gestiona diferite tipuri de campanii. Daca ai o campanie de produs si o campanie de continut, fiecare dintre acestea pot fi gestionate separat. In cadrul fiecarei campanii, poti imparti anunturile si cuvintele cheie in grupuri de anunturi.
Apasa butonul verde „Grup nou de anunturi”, intr-o campanie pentru a crea noi grupuri pentru anunturile si cuvintele tale cheie.
Cea mai mare greseala pe care utilozatorii o fac este sa nu foloseasca grupuri de anunt. In loc sa-si segmenteze anunturile in grupuri, bazandu-se pe cuvinte cheie similare, ingramadesc toate cuvintele cheie intr-un singur anunt de grup si afiseaza peste tot acelasi anunt.
Problema cu aceasta abordare este ca Pay Per Click de gestionare 101 ne spune ca anuntul afisat ar trebui sa se potriveasca cu cuvantul cheie cautat. Cu cat anuntul se potriveste cuvantului cheie, cu atat mai probabil este ca oamenii sa faca clic pe anunt. Si, eventual, chiar sa lanseze o comanda.
Iata un exemplu:
Apple vinde mai multe produse diferite. Ei avand laptop-uri, desktop-uri, tablete si playere mp3. Daca produsele nu ar fi fost grupate pe categorii, atunci nici anunturile nu puteau fi afisate pe baza cautarilor. Apple ar trebui sa recurga la un anunt cu un titlu general, cum ar fi „cumparati produse Apple”. Insa acesta nu s-ar fi potrivit cu ceea ce cauta oamenii.
Aceste grupuri de anunturi sunt folosite pentru fiecare dintre produsele lor. Astfel se pot utiliza titluri ca „MacBook Pro” sau „iPad Mini” atunci cand oamenii cauta produsele respective.
Acesta este un exemplu de un anuntal Apple dintr-un grup de anunturi configurat sa afiseze un anunt MacBook Pro atunci cand oamenii cauta ” macbook pro retina.”
Daca nu segmentezi cuvintele cheie in grupuri de anunturi diferite, atunci le vei ingramadi pe toate sub un singur exemplar de anunt. Acest lucru nu iti va permite sa personalizezi anuntul pentru o mai buna alegere a termenului cautat. Grupand anunturile si cuvintele cheie pe teme variate, campaniile tale vor fi mai usor de monitorizat si optimizat.
Recomandarea noastra
Utilizati nu mai mult de 20 de cuvinte cheie pentru fiecare grup de anunturi. Este cea mai buna regula pentru a fi gasit si apreciat. Uneori, poti obtine mai mult cu ajutorul catorva in plus. Insa ce depaseste limita de 20 cuvinte cheie este un semn ca anuntul nu se potriveste cu cuvantul cheie cautat. Fie si cel mai apropiat.
GRESEALA NR 2: NU FOLOSESTI CUVINTELE CORESPUNZATOARE IN MOD CORECT
A doua mare greseala este ca nu se utilizeaza corect potrivirea cuvintelor intr-o maniera ampla, potrivirea expresiilor sau a cuvintelor cheie corespunzatoare.
Despre cuvintele cheie in Google AdWords
Iata cum functioneaza: Google AdWords iti permite sa adaugi cuvinte cheie intr-o campanie intr-una din cele trei moduri mentionate mai sus. Ai posibilitatea sa le adaugi ca potrivire ampla, expresie sau potrivire exacta.
Potrivire ampla
Un cuvant cheie cu potrivire ampla inseamna ca anunturile tale vor aparea in cazul in care cuvintele cheie sunt folosite in cautare, indiferent de ordine. Daca adaugii „Nike adidasi de alergare”, de exemplu, anuntul va aparea pentru persoanele ce cauta:
- „Nike adidasi de alergare”,
- „Nike adidasi de alergare gratuiti/discount,”
- si „unde pot gasi adidasi nike pentru alergat.”
O potrivire ampla inseamna ca anuntul tau va aparea intr-o cautare atata timp cat cuvintele cheie pe care le-ai introdus apar in cautare intr-o forma sau alta. Pentru a introduce un termen amplu in AdWords, pur si simplu introdu termenul fara nici-un fel de semne de punctuatie. In acest exemplu, trebuie sa introduci pur si simplu “adidasi Nike de alergat”. Astfel va fi monitorizat ca si cuvant cheie cu potrivire ampla.
Expresie
Un cuvant cheie expresie inseamna ca fraza de cuvinte cheie trebuie sa apara in cautare ca o expresie completa. Adica in ordinea pe care o introduci. Utilizand acelasi exemplu ca mai sus, atunci cand introduci „Nike adidasi de alergat” ca si un cuvant cheie cu potrivire de expresie, atunci anuntul tau va aparea pentru termeni ca „Nike adidasi de alergat” si „de unde imi pot cumpara adidasi Nike de alergat”
Nu va aparea in schimb, pentru cautari cum ar fi ” Nike adidasi de alergare gratuiti/discount”. Intrucat fraza nu apare ca si atare in aceste cautari. Pentru a putea introduce un cuvant cheie Adwords ca potrivire de expresie, introdu-l cu ghilimele in jurul termenului. Astfel, ca si exemplu, trebuie sa introduci: „Nike adidasi de alergare” pentru a-l marca drept cuvant cheie expresie.
Potrivire exacta
Un cuvant cheie cu potrivire exacta functioneaza la fel cum si suna. Termenul cautat trebuie sa se potriveasca exact cu cuvantul cheie pe care l-ai introdus in AdWords. Astfel, daca ai „Nike adidasi de alergat” ca o potrivire exacta, acesta va aparea doar atunci cand cineva cauta „Nike adidasi de alergat” si nu vor aparea chiar daca cineva cauta „adidasi de vanzare Nike pentru alergat”.
Aceste reguli pot parea limitate la prima vedere, insa fac cuvintele cheie si anunturile mai precise. Pentru a adauga un cuvant cheie cu potrivire exacta AdWords, il introduci cu paranteze in jurul lui. In exemplul nostru: [Nike adidasi de alergat].
Acest tip de grafic este furnizat de Google la support.google.com.
Acesta arata amplu, expresie si potrivire exacta precum modificator potrivire ampla si potriviri incorecte (despre care vom vorbi in cele ce urmeaza).
Deci, de ce conteaza toate acestea atat de mult? Conteaza, pentru ca tipul de potrivire utilizat va avea un impact mare asupra anunturilor. O potrivire ampla va oferi mai multe afisari, dar va fi mai imprecisa, deoarece acesta va aparea pentru termeni care nu se adreseaza unui grup restrains de cuvinte cautate sau anunturi.
De partea cealalta, expresiile si cuvintele cheie exacte, adesea furnizeaza o rata de conversie mai mare, dar ele pot furniza in mod semnificativ mai putine afisari, ceea ce inseamna ca este posibil sa nu ajunga la cat mai multi oameni targetati.
In unele nise, numarul de persoane care cauta ceea ce vinzi este scazut, asa ca, daca te limitezi la cuvinte cheie exacte, atunci nu vei obtine foarte mult trafic. Pe de alta parte, daca ai prea multi termeni cu potrivire ampla, atunci s-ar putea sa nu obtii o rentabilitate a investitiei destul de mare pentru campania ta publicitara. Cel mai bun scenariu este de a optimiza potrivirile pentru a gasi ceea ce functioneaza cel mai bine pentru afacerea ta.
Recomandarea noastra:
O buna abordare este de a incepe cu cuvinte cheie exacte si apoi sa le extinzi pe expresii dupa cum este necesar. Daca nu obtii suficiente afisari si conversii cu potrivirea exacta, atunci poti adauga termeni ca potrivire expresie, cat si in cele din urma ca potrivire ampla. Pe de cealalta parte, in cazul in care nu se obtin rezultate bune cu o potrivire ampla, poti opta pentru a utiliza numai cuvinte cheie cu potrivire exacta si / sau de expresie.
GRESEALA NR 3: NU SE UTILIZEAZA CUVINTE CHEIE NEGATIVE, DESI GOOGLE ADWORDS PERMITE ACEST LUCRU
O alta greseala pe care o fac oamenii, este sa nu utilizeze cuvinte cheie negative. Google AdWords iti permite sa utilizezi cuvinte cheie negative ca si modalitate de a exclude cuvintele cheie care nu sunt o potrivire buna pentru produsul tau.
Exemplu de utilizare in Google AdWords a cuvintelor cheie negative
Daca detii un magazin de e-amanuntul care vinde pantofi pentru femei, dar nu de sport, atunci nu iti doresti ca anunturile tale sa apara pe cautarile pentru „pantofi de alergare pentru femei”, dar iti doresti sa apara pe cautarile „pantofi pentru femei.” Astfel, poti adauga „de alergat” ca si cuvant cheie negativ, iar anunturile nu vor fi afisate pentru cautarile care includ cuvantul „de alergat”.
Cuvintele cheie negative sunt adaugate facand clic pe „cuvinte cheie negative”, sub lista de cuvinte cheie pentru campania ta sau grupul de anunturi.
Cuvintele cheie negative pot fi adaugate atat la nivel de campanie cat si la nivel de grup de anunturi. Astfel, in cazul in care un cuvant ar trebui sa fie exclus de la un singur grup de anunturi, atunci poti exclude la nivel de grup, dar daca doresti sa fie exclus din intreaga campanie, atunci poti face acest lucru la fel de bine.
Recomandarea noastra
Pentru a gasi cuvinte care ar trebui sa fie excluse, trebuie sa te informezi in ceea ce priveste Google Analytics, deoarece are informatii mai detaliate decat AdWords cu privire la anumite cautari de cuvinte cheie. In programul Google Analytics, faci clic pe „Achizitie,” apoi „AdWords,” si apoi „interogari de cautare potrivite.”
Apoi, apesi pe „Tip de interogare potrivit” si apoi fie „potrivire ampla” sau „potrivire expresie”, pentru a vizualiza expresii de cuvinte cheie exacte cautate de utilizatori si cele care nu sunt bune de conversie. Odata ce ai gasit fraze care nu sunt de conversie, decizi daca sunt potrivite ca si cuvant cheie negative ce poate fi adaugat sau pentru a elimina acel cuvant cheie din campania ta, fara a exclude termeni cu performante bune.
GRESEALA NR 4: TE INCREZI MAI MULT IN PROPRIA CREATIVITATE, MAI DEGRABA DECAT IN CIFRE
Sa te “indragostesti” de anuntul tau, poate fi o problema. Poti face un anunt sa ruleze si sa spui : “cred ca imi place….!” E in regula, cu exceptia cazului in care cifrele spun altceva.
Intotdeauna trebuie sa testezi anuntul tau. Poti incerca, doua variante principale diferite, aceleasi titluri dar cu continut diferit sau acelasi tip de anunt dar cu o raza de actiune diferita. Testarea diferitelor variante te va ajuta sa stii ce functioneaza cel mai bine. Uneori, mentionand un beneficiu al produsului vei obtine o rata de conversie mai mare. Alteori, un titlu diferit va imbunatati rezultatele. Nu vei sti niciodata pana cand nu testezi .
Si odata ce faci incepi testarea, nu te “indragosti” de nicio versiune a anuntului tau. Odata ce ai obtinut undeva intre 20 si 40 de clicuri, alege-l pe cel care obtine cele mai bune rezultate, ceea ce inseamna ca ai cea mai mare rata de clic, cea mai mare rata de conversie, sau cel mai mic cost pe achizitie (CPA), in functie de ceea ce face cel mai mult sens pentru afacerea ta. Nu face greseala de a “te indragosti”de anuntul tau mai mult decat rezultatele pe care le primesti.
Recomandarea noastra
Testeaza intotdeauna! Odata ce ai un rezultat bun pentru un test, opreste-le pe celelalte si schimba din nou anuntul. Incearca intotdeauna sa testezi anunturile pana cand esti multumit de rezultate. Ai putea fi surprins de faptul ca acest tip de testare poate duce in cele din urma la dublarea ratelor de conversie si la reducerea la jumatate a costului pe achizitie.
GRESEALA NR 5: SA NU LICITEZI PENTRU PROPRIUL BRAND
O multime de oameni fac greseala de a nu licita pe propriul brand. Ei presupun ca din moment ce au clasificat propria lor marca, nu au nevoie de publicitate pentru ea. Este, intr-adevar, o strategie.
Alta strategie este aceea de a realize ca daca nu faci reclama pentru brandul tau, alte companii o vor face. Ei vor folosi numele de marca pentru un grup de anunturi si vor directiona vizitatorii catre anunt. Poti sa clasifici termenul organic, dar concurenta poate face publicitate direct deasupra rezultatului tau.
In acest exemplu, Dell face publicitate pentru cautarea expresiei „calculator dell”, chiar daca au o clasificare singulara (#1) pentru termenul de cautare.
Recomandarea noastra
In multe cazuri, este logic sa licitezi cel mai mult pentru propriul brand, deoarece oamenii care cauta compania ta sunt cel mai probabil si cei care si convertesc. Trebuie sa te asiguri ca te afli in top in ceea ce priveste propriul brand, ceea ce inseamna ca poti cheltui cel mai mult in termeni de marca.
GRESEALA NR 6: NU SE CUNOASTE VALOAREA PE PARCURSUL VIETII (LTV) AL POTENTIALULUI CLIENT
Ai calculat vreodata LTV pentru clientii tai? In cazul in care nu, nu exista nicio modalitate de a sti cat de mult poti cheltui pe AdWords.
Sa presupunem ca LTV-ul este de 10$. Acest lucru inseamna ca vei castiga 10$, in medie, pe durata de viata in afacerile cu clientii. Daca platesti 6$ pe achizitie, atunci stai bine, pentru ca faci mai mult pentru fiecare client decat cheltui. Dar, daca LTV este de 4$ si cheltui 6$ pe achizitie, in cele din urma vei iesi din afaceri.
Kissmetrics are un info-grafic intitulat „Cum se calculeaza valoarea duratei de viata -. Info-grafic”
O multime de companii nu stiu LTV lor, astfel incat ei nu stiu ce este un CPA bun. In cazul in care clientii stau cu tine o medie de sase luni si platesc 30$ pe luna, atunci LTV-ul este de 180$. In acesta situatie, vei avea rezultate bune, chiar daca Google CPA este de 100$. Totul depinde de ceea ce vinzi si ce LTV este cel mai bun pentru afacerea ta.
Daca ai o afacere e-commerce, poti pierde bani la inceput, dar sa-i castigi ulterior pe durata de viata a afcerii cu clientul. Amazon probabil stie cat de multi oameni comanda a doua si a treia oara..etc si valoarea medie pe comanda. Bazandu-se pe asta, ei stiu cat de mult pot plati pentru fiecare achizitie.
Recomandarea noastra
Daca nu stii cum sa calculeze LTV-ul afacerii tale, atunci incepe cu “cum se calculeaza valoarea duratei de viata din info-grafic Kissmetrics”. Calculeaza LTV-ul pentru afacerea ta si apoi gestioneaza campaniile in consecinta.
GRESEALA NR 7: NU TESTEZI POZITIA OPTIMA A ANUNTULUI
In cazul in care obiectivul tau este de a imbunatati brandul, atunci este o idee buna sa fii intr-una dintre primele doua pozitii de anunturi, dar in cazul in care obiectivul tau este de a obtine cele mai bune rezultate, uneori, este mai bine sa fii in pozitia 3-5.
Oamenii tind sa dea clic pe primele doua pozitii. Ei pot da clic chiar daca sunt in mod serios interesat sau nu. Dar, in cazul in care anuntul tau este in pozitia 3-5 (sau, eventual, mai mic), atunci nu e primul anunt pe care oamenii il vad.
Oamenii trebuie sa se uite la marginea ecranului lor, lucru care de obicei il fac numai dupa ce ei nu reusesc sa gaseasca ceea ce cauta. Astfel, fiind pe lateral, actioneaza ca un filtru. Doar oamenii care intr-adevar sunt in cautarea unui rezultat mai bun vor da clic pe anuntul tau si vor vizita site-ul tau.
De multe ori, fiind in pozitia a treia sau mai mica, in bara laterala dreapta, te poate duce la rezultate mai bune.
Fara a fi testate, nu exista nici o modalitate de a sti care e cea mai buna pozitie a anuntului pentru afacerea ta. Uneori, fiind intr-una dintre primele doua pozitii fucntioneaza de minune, dar alteori, pozitiile 3-4 furnizeaza un randament mai bun.
Recomandarea noastra
Testeaza pentru a gasi pozitia optima prin ridicarea sau coborarea sumei licitate la un cost pe clic. Coboara-l si apoi vezi ce se intampla. In cazul in care Google sugereaza o suma licitata intre 1$ – 3$, incepe cu 1$ pentru a vedea ce rezultatele sunt. Daca acestea sunt destul de bune, nu este necesar sa platesti mai mult pe clic.
GRESEALA NR 8: NU STII CU CINE ESTI IN COMPETITIE
O alta greseala este de a nu sti care sunt anunturile pe care concurenta le utilizeaza. Trebuie sa stii cine concureaza impotriva ta, ce cuvinte cheie folosesc si cum arata paginile lor de destinatie.
Mai exact, trebuie sa te pui in locul clientilor si sa vezi ce anunt este cel mai probabil sa-l accesezi. Apoi, odata ce dai clic (desi este recomandat sa gasesti modalitati de a face acest lucru, fara de fapt, facand clic pe anunturile concurentilor tai si facandu-i sa plateasca pentru ea), sa acorzi o atentie sporita la paginile lor de destinatie si sa o compari cu a ta.
Asa cum se vede in acest exemplu cu Amazon.com, iSpionage face posibil “spionarea” (etica) asupra concurentei fara a ii face sa plateasca pentru fiecare clic.
Care dintre solutii este cea mai atragatoare? Pe care ai prefera sa mergi la daca esti client? Ia niste notite si da-ti seama ce se poate imbunatati in paginile de destinatie. Ai nevoie de un design mai bun, un aspect mai curat, factori de securitate, dovezi sociale, autoritate, sau altceva? Fa-ti o lista de verificare bazata pe lucrurile pe care le gasesti.
Recomandarea noastra
In primul rand, scaneaza anuntul concurentilor tai pentru a vedea ce poti invata si aplica. Apoi, scaneaza paginile de destinatie pentru a vedea cum iti poti imbunatati paginile. Odata ce ai facut asta, testeaza noul anunt bazat pe ceea ce ai invatat si apoi creeaza noi pagini de destinatie si testeaza-le prin comparare cu cele vechi. Continua sa testezi pana cand iti imbunatatesti ratele de conversie.
GRESEALA NR 9: ASTEPTATI PREA MULT DE LA GOOGLE ADWORDS
Te-ai gandit vreodata ca astepti la prea mult de la Google AdWords? O multime de oameni au un buget foarte mic si se asteapta sa lanseze o mare afacere cu acest buget minuscul. Ei doresc sa se afiseze in fata unui public numeros, dar au doar, in medie, 100$ – 200$ pentru cheltuieli lunare. Din pacate, suma asta nu te va duce prea departe.
In cazul in care bugetul este prea mic, nu vei avea suficient timp pentru a testa anunturile pana cand incep sa functioneaze bine. Rareori cineva nimereste o camapanie castigatoare din prima. Este nevoie de timp pentru a rula si de a optimiza campania, pentru a imbunatati rentabilitatea.
Un buget mic, de asemenea, inseamna ca vei esua cu campania si va trebui sa astepti pana cand ai mai multi bani disponibili. Probabil te vei simti frustrat si vei spune : „Acest lucru nu functioneaza pentru mine. Am de gand sa incerc altceva. ”
Recomandarea noastra
Incepeti cu un buget suficient de mare, care va permite sa aduci o cantitate semnificativa de trafic si iti ofera timp pentru a optimiza campaniile. Asigua-te ca, de asemenea, cu campanii suficient de lungi pentru a le da timp ca sa obtii conversii si pentru a-ti oferi timp ca sa descoperi cum functioneaza AdWords si modul in care poti obtine cea mai buna rentabilitate.
GRESEALA NR 10: (SPECIAL PENTRU COMPANIILE DE E-COMMERCE), NU DIRECTIONEZI VIZITATORII CATRE PRODUSUL CORESPUNZATOR SAU CATEGORIA PAGINII
Aceasta este probabil cea mai mare greseala de cei ce folosesc Google AdWords – nu directioneaza clientii catre o pagina de produs sau o categorie corespunzatoare. In schimb, ei directioneaza toata lumea spre pagina lor.
Chiar daca aveti o pagina de pornire care e ok, nu trebuie directionati oamenii acolo in mod direct, mai ales pe site-urile de e-commerce in care aveti categoria de produse si pagini. Este mai bine sa directionezi oamenii catre o pagina de destinatie sau o pagina de produs sau categorie in care oamenii sa vada direct anuntul pecare au dat clic.
Este mult mai bine ca oamenii ce cauta”rochii de bal”sa fie directionati direct catre pagina de rochie de bal pe DavidsBridal.com decat sa ii directionezi catre pagina de pornire(home page).
Recomandarea noastra
Asigura-te ca pagina pe care ajung oamenii sa corespunda cu anuntul pe care au dat clic. De exemplu, daca vinzi articole legate de nunta, sa creezi grupuri de anunturi bazate in jurul unor expresii precum „cadouri domnisoara de onoare” si „cadouri cavaler de onoare.” Apoi directioneaza oamenii catre categoria de pagini aferenta fiecarui element, in loc de la pagina de pornire (home page), unde vor trebui sa caute produsele de care sunt interesati.
De asemenea, poti testa directionarea la pagini individuale ale produselor care convertesc bine. Daca ai vinde pungi personalizate care merg bine, testeaza un grup de anunturi care trimite utilizatorii direct la pagina de produs, ocolind pagina principala si paginile de categorie.
CONCLUZII
In urma recomandarilor pentru a evita aceste top 10 greseli facute de cei ce utilizeaza Google AdWords, vei reusi sa iti optimizezi campaniile si sa eviti capcanele comune in care majoritatea oamenilor se blocheaza in AdWords.