Cum iti setezi campania de cautare pe Google

Pentru a incepe o campanie de cautare in Google, acceseaza: https://adwords.google.com , apasa  butonul „Get started now”  și inregistreaza-te pentru a crea un cont AdWords. Dupa conectare, apasa butonul „Create your first campaign”.

Pasii de urmat

1. Alege tipul de campanie de cautare pe Google si numele acesteia.

In primul rand, alege tipul de campanie. Noi iti recomandam sa alegi pentru moment optiunea “Search Network only” , apoi alege un nume al campaniei. De asemenea, elimina bifa de lângă „Include search partners”. Poti  modifica/adauga aceasta optiune pe viitor, insa prima campanie poate fi derulata si fara aceasta optiune.

2. Alege locația geografica in care vrei sa-ti fie afisate anunturile

Ai posibilitatea sa alegi cat de mare sau mica este  zona geografica pe care vrei sa o targetezi. Poti alege tari intregi, regiuni din tari, state sau provincii, orase chiar si districte ale U.S.A. Poti alege, de asemenea, zone geografice personalizate desemnate de catre tine, cum ar fi coordonatele latitudine-longitudine sau raza unui numar de mile sau kilometri in jurul valorii unei anumite adrese. Apasa butonul „Let me choose” si apoi cauta zona cea mai potrivita targetului tau.

Ponturi despre buget

3. Seteaza „strategie de licitare” si bugetul zilnic.

Schimba  optiunea automata „strategia de licitare” in „voi seta manual sumele licitate prin click-uri” (I’ll manually set my bids for clicks.), intrucat aceasta optiune iti va oferi mai mult control si te va ajuta sa inveți AdWords  intr-un mod mai complex. Desigur, poti alege sa modifici oricand una dintre multele optiuni automate mai tarziu.

Acum sa vorbim despre bugetul zilnic. Acesta reprezinta suma maxima pe care Google este autorizat sa ti-o  taxeze pe zi. Ca si exemplu: daca tu setezi bugetul zilnic in valoare de 100$, sunt sanse sa fii taxat cu aceasta suma zilnic sau in majoritatea zilelor din luna. Google ofera mai multe opțiuni de plata: poti efectua plati inainte ca anunțurile tale sa fie afisate (adica plati manuale) sau poti efectua plati dupa ce anunțurile tale au fost afisate, (adica plati automate). Unele companii sunt eligibile pentru o linie de credit Google (li se factureaza lunar taxa).

Iti recomandam sa-ti stabilesti bugetul zilnic, astfel incat, daca ai un esec, contul tau sa nu fie pe zero. E adevarat, ca poti intodeuna sa plusezi dar credem ca e mai bine sa ai o marja de siguranta.

4. Ignora sectiunea „Extensii la anunturi” . Cel putin pentru moment.

Aceasta este o parte importanta a oricarei campanii, dar o lasam pe mai tarziu, cand o vom adauga abia dupa ce ai terminat toti pasii ce trebuie urmati pentru a seta campania. Apasa butonul „Save and continue”.

Primul anunt din aceasta campanie de cautare pe Google

5. Creeaza primul grup de anunturi si scrie primul anunt.

Majoritatea persoanelor acceseaza anunturile atunci când titlul include cuvântul cheie cautat. Deci, nu uita ca e important sa utilizezi cuvintele cheie în titlu. Esti limitat la 25 de caractere in ceea ce priveste titlul, asa ca pentru unii termeni de cautare, va trebui sa utilizezi abrevieri sau sinonime mai scurte.

Al doilea si al treilea camp permit 35 de caractere de text fiecare. In cele mai multe domenii, vei avea mai mult succes daca ai descrie un beneficiu pe al doilea camp, urmat de o caracteristica sau o oferta pe al treilea. Mai tarziu, poti  testa care comanda converteste mai bine.

Chiar daca Google plaseaza campul pentru afisaj URL-( adica adresa Web a pe care utilizatorii o vad in anuntul tau)-  chiar sub anuntul tau copiat aici, atunci cand anuntul tau se afiseaza pe pagina cu rezultatele cautării, URL-ul tau va aparea de fapt, chiar sub titlu. URL-ul de afisare trebuie sa aiba acelasi domeniu ca si site-ul tau, chiar daca URL-ul in sine nu trebuie neaparat sa fie pagina specifica de destinație pe care vrei sa o acceseze utilizatorii.

Ultimul camp trebuie sa includa URL-ul de destinatie sau pagina ta pe care vrei sa o acceseze utilizatorii. Poti utiliza si  un link de urmarire aici.

Concluzie: cum va arata sablonul

Concluzionand, sablonul tau va arata asa:

Titlu: până la 25 de caractere de text

Al doilea camp: până la 35 de caractere de text

Al treilea camp: până la 35 de caractere de text

Al patrulea camp: adresa URL afișată

6. Seteaza cuvintele cheie in campul de cuvinte cheie din cont.

Iti recomandam sa incepi o arie mai restransa de cuvinte chieie la care poti adauga semne  cum ar fi: plus (+), intre paranteze ([]) sau citate („”) pentru a vedea cu precizie cate cautari ale fiecărui tip vei avea.  Nu iti recomandam sa introduci zeci sau sute de cuvine cheie. Axeaza-te pe cele mai importante si observa in timp care functioneaza cel mai bine.

Afli si costurile de campanie de cautare pe Google

7. Seteaza-ti costul maxim per click.

Seteazăa-ți acest cost (numit si „suma licitata standard”), dar tine cont de urmatoarele: fiecare cuvant cheie este, teoretic, o piata diferita (adica un public tinta diferit), ceea ce inseamna ca fiecare dintre cuvintele cheie majore vor avea nevoie de un cost propriu. Google iti permite, mai tarziu, sa setezi sume licitate individuale pentru fiecare cuvant cheie in parte.

Astfel, daca iti poti permite un cost de numai 50$ pe zi, in loc de, sa zicem, 100$, este mai bine sa te axezi pe cuvinte cheie low-cost, astfel incat anuntul tau sa poata fi văzut de cat mai multi oameni posibil. Daca ai un buget buget si ai de gand sa te axezi pe cuvinte cheie cu preț ridicat, iti vei  epuiza bugetul rapid iar anunturile tale vor fi vazute o perioada scurta pe zi (cateva ore), mai degraba decat pe parcursul unui ciclu de 24 de ore.

8. Revizuieste fiecare pas facut pana acum.

Verifica de doua ori anuntul si cuvintele cheie pentru a fi sigur ca sunt cel mai bune alegeri posibile. Verifica-ti  costul per clic pentru a fi sigur ca vei obtine pozitiile pe pagina pe care o doresti.  Verifica inca odata bugetul zilnic pentru a fi sigur ca, in cazul unui esec, nu iti va goli contul bancar.

Faci si factura

9. Introdu datele de facturare.

Anunturile tale vor incepe sa ruleze imediat ce confirmi informatiile de plata.

Campania este setata. Iti uram succes!

Pentru servicii legate de optimizare site, specialistii echipei Infora iti stau la dispozitie.