Optimizarea targetelor in ce priveste publicitatea Facebook

Odata ce ai proiectat reclama perfecta Facebook, este timpul sa o arati publicului ideal. Dar gasirea publicului perfect este una dintre cele mai dificile sarcini pentru fiecare comerciant. In acest articol, vom analiza cele mai eficiente optiuni de directionare si modul de a le aplica, in mod repetat, optiuni de testare si moduri de a optimiza noi obiective pentru campaniile tale.

Directionarea de campanii publicitare Facebook catre publicul potrivit poate fi o sarcina grea. Daca vii din lumea Google AdWords, renunta la ideea ca te poti limita la doar cateva cuvinte cheie de cautare pentru a directiona persoanele care cauta produsul.

Pe Facebook, identificati publicul perfect nu prin ceea ce cauta chiar acum, ci in functie de cine sunt ei. Bine ai venit in domeniul de directionare demografica!

Vestea buna e ca in timp ce poate fi dificil, este, de asemenea, o mare oportunitate. Poti ajunge la milioane de utilizatori din intreaga lume. Asta chiar daca ei nu sunt in mod activ in cautarea produsului tau. Mai exact : generarea cererii!

De-a lungul ultimilor ani, crearea de profiluri demografice Facebook a explodat si astazi poti avea acces la o mare cantitate de informatii pentru a directiona clientii ideali. Acesta poate fi o sarcina coplesitoare.

Sa aruncam o privire la baza de date AdEspresso, pentru a vedea care optiuni de directionare a publicului, in medie, poate avea un impact de performanta ridicat:

  • tara
  • gen
  • interese
  • varsta
  • segmente de public
  • statutul relatiei
  • istoric de cumparare
  • nivel de educatie

(Actualizat 5/11/2015) Pentru a face munca mai usoara, Facebook a lansat, de asemenea, o noua valoare: scorul de relevanta.  Aceasta valoare reprezinta, de fapt, un numar de la 1 la 10, pentru a te ajuta sa intelegi cu usurinta cat de relevante sunt anunturile pentru publicul demografic selectat.

Identificarea intereselor potrivite pentru a targeta

Dupa cum tocmai ai vazut,  directionarea in functie de interes este una dintre cele mai eficiente modalitati de a ajunge la publicul potrivit. Dar de multe ori este greu sa iti dai seama care sunt potentialele interese ale clientilor.

Prima campanie este usoara. Poti veni rapid cu un set eficient de interese. De exemplu: competitori directi, bloguri de top si publicatii in industrie. Dar, la un moment dat, va trebui sa tragi o concluzie a functionalitatii campaniei. Si trebuie sa o faci sa ajunga la cat mai multi utilizatori, care nu impartasesc aceste interese. Deci, cum ii gasesti?

1. Folosind Facebook Graph Search pentru a depista interesele

Noi suntem surprinsi de cat de multe agentii de publicitate nu isi dau seama de puterea unuia dintre instrumentele cele mai vizibile ale Facebook: “ Facebook Search”(cautare pe facebook). Cu totii il folosim in fiecare zi pentru cautarea numelor prietenilor nostri, dar de multe ori  trecem cu vederea cat de puternic este. Iata mai jos un exemplu:

Poti cauta pe Facebook ce alte pagini sunt apreciate de alte companii care se axeaza pe un anumit domeniu. In acest exemplu am folosit AdEspresso. Dar poti realiza acest tip de cautare pentru orice pagina de Facebook. Nu trebuie sa fii administratorul paginii.

Din momentul in care Facebook a lansat noua cautare, aceasta a reprezentat o sursa nesfarsita de inspiratie pentru directionarea (targetarea) in functie de anuntul tau de pe Facebook.

Poti fi indraznet si detalia dupa cum vrei:

Paginile apreciate de persoanele de sex masculin care locuiesc in Statele Unite si sunt mai tineri de 30, cum ar fi Moz(o pagina web din USA) … Poti filtra cu adevarat de tot ce vrei: sex, locatie, locuri de munca, varsta si asa mai departe! Trebuie doar sa-ti folosesti creativitatea iar pentru a incepe cautarea, vei gasi inspiratie nesfarsita pentru urmatoarele campanii publicitare Facebook !

2. Utilizarea intuitiva pentru a depista interesele publicului (si mai mult!)

O mai buna modalitate de a identifica interese noi pentru si de a invata, de asemenea, mai multe despre componenta demografica a publicului tau, este un puternic instrument lansat recent de Facebook.

Nu numai ca iti va oferi sugestii utile cu privire la pagini si interese similare. Iti va spune, totodata varsta, sexul, distributia geografica a unui anumit public, pentru a imbunatati si ajusta directionarea. Poti analiza datele pentru orice obiectiv de publicitate arbitrara. Acest lucru inseamna ca, de exemplu, vei fi in masura sa analizezi paginile favorite ale utilizatorilor. Iar asta in conformitate cu un public personalizat … Imagineaza-ti cat de util poate fi ca sa intelegi mai bine clientii existenti.

In coloana din stanga, poti defini publicul pe care vrei sa-l analizezi. Poti alege tari, intervale de varsta, interese si chiar selecta  publicul personalizat. In cazul in care publicul rezultat este suficient de mare pentru a fi analizat, instrumentul “Insights” iti va aduce informatii detaliate cu privire la acesta.

Lucrurile cele mai interesante pentru obiectiv  sunt sub „aprecieri ale paginii” din meniul de sus. Fa clic acolo si vei putea vedea cele mai comune interese si aprecieri de pagini ale audientei specificate.

Atentie! Nu toate paginile Facebook sunt disponibile pentru directionare, intrucat nu prezinta interes pentru publicitatea Facebook. Unele dintre alegeri nu vor fi disponibile in administrarea anunturilor, doar cel mai popular fiind disponibil si de obicei paginile sub 50.000 de aprecieri nu sunt disponibile. Nu exista nimic de facut cu acestea.

Sfat – segmente de interes

In mod implicit, atunci cand vizezi interese multiple pe Facebook, aplici doua scheme logice de interese . Acest lucru inseamna ca anunturile tale vor ajunge la oricine care apreciaza, fie interesul 1 sau 2, fie ambele. Acest lucru este optim atunci cand targetezi un public restrains/mic, cu interese pe o anumita nisa si vrei sa extinzi acoperirea.

Cu toate acestea, ce ce ai vrut sa ajunga la utilizatorii care apreciaza ofertele de vanzare pentru a le oferi o afacere buna? Interese cum ar fi directionarea in functie de navigatie si Groupon ar crea o acoperire foarte mare, care nu este clara. Probabil 95% dintre utilizatorii care doresc Groupon nu sunt interesati de navigatie.

Cu ajutorul AdEspresso poti targeta rascrucile. Cu alte cuvinte, se poate aplica o logica a intereselor, in functie de directionare. Cu doar un singur click vei putea viza numai acei utilizatori care doresc atat Groupon, cat  si navigatie.

Utilizeaza segmente de public personalizate

Posibilitatea targetarii prin segmentele de public personalizate a luat amploare chiar de la initiere. Daca nu ai auzit de ele, citeste ghidul aferent. Vei intelege care sunt elementele de baza privind configurarea.

Ca sa-ti faci o idee despre cat de puternic este segmentul de public personalizat , intr-o prezentare recenta a Facebook pentru parteneri, acestia  au spus ca segmentele personalizate de public sunt la fel ca untul, care face orice fel de mancare mai buna. Astfel, acest instrument devine super eficient, iar Facebook se angajeaza sa-l imbunatateasca  in mod constant.

Iata, o scurta trecere in revista a tipului de segmente de public le ce le poti crea:

Public personalizat:

Pur si simplu incarci o lista de email-uri, numere de telefon, Facebook sau ID-urile utilizatorilor de dispozitive mobile. Facebook le va potrivi cu utilizatorii reali Facebook si iti va permite sa le targetezi. In general te poti astepta ca in jur de 70% dintre persoanele de contact sa se potriveasca cu identitatea lor de Facebook.

Segmente de public sosie:

Dupa ce ai creat primul segment  de public personalizat, poti cere Facebook-ului sa il analizeze si sa creeze pentru tine un public mult mai larg de sute de mii de oameni care sunt foarte asemanatoare cu cele din segmentul de public personalizat. De asemenea, poti crea segmente de public sosie de la fanii  paginii Facebook si dintr-un pixel de conversie al anuntului Facebook.

Public personalizat din site-ul tau:

Aceasta este pur retargeting. Nu ai nevoie sa detii adresele de e-mail ale utilizatorilor sau orice alte informatii. Trebuie doar sa adaugi un pixel de urmarire pe site-ul tau si vei putea targeta pe oricine, prin publicitate, care vede anuntul, in timp ce este conectat pe Facebook (probabil> 90% din traficul site-ului tau).

Segmentele de public personalizate pot fi gestionate direct de la managerul de anunturi din Facebook dar instrumente ca AdEspresso te pot ajuta intr-adevar sa le gestionezi mai usor si sa le integrezi cu instrumente terte parti, cum ar fi CRM-ul tau (gestionarea relatiilor cu clientii).

Daca esti inca confuz  cu privire la modul de utilizare a segmentelor de public, iata cateva sugestii:

Cresterea reachizititiilor:

Oameni care au cumparat deja ceva de la tine sunt si cei care sunt cel mai probabil sa cumpere din nou. Creaza un public personalizat cu toti clientii si oferteaza-i cu produse noi, upgrade-uri si oferte speciale.

Nu mai pierde bani:

Un public personalizat poate fi de asemenea utilizat pentru a exclude utilizatorii de la directionarea unei campanii Facebook. Sa luam, de exemplu, AdEspresso. Odata ce un utilizator a subscris, nu mai ai ce sa-i vinzi … si in curand, el va fi  deranjat de anunturile tale. In cazul in care nu mai poti vinde nimic nou pentru clientii existenti, exclude-i de la directionari.

Converteste mai mult din traficul web:

Utilizeaza segmentele de public pe site-ul tau, creeaza un public cu oameni care au accesat paginile cheie ale site-ului dar nu au cumparat nimic. Targeteaza-i cu oferte speciale sau stimulente, cum ar fi carti electronice gratuite pentru a le afla e-mail-ul sau a cumpara de la tine.

Targeteaza utilizatori similari cu clientii tai:

Segmentele de public nu sunt doar pentru a obtine maximum de utilizatori existenti sau vizitatori ai site-ului.  Ai posibilitatea, de exemplu, de a crea un public sosie (200,000 utilizatori), care sunt foarte asemanatori cu clientii existenti si sa ii targetezi prin publicitate.

Adu mai multe instalari pentru aplicatia ta pe mobil:

Vizitatorii site-ul ui sunt tinta perfecta pentru noi instalari de aplicatii pe mobil. Ei te cunosc deja si iti  apreciaza, probabil, site-ul si si-ar dori, cu siguranta, sa-l acceseze de pe mobil. Targeteaza-i  pe telefoanele mobile printr-un segment de public personalizat de pe site-ul tau si cere-le sa instaleze aplicatii mobile.

Ceea ce ne  place mai mult despre “segmente de public” este faptul ca ei au facut  publicitatea pe Facebook eficienta  pentru multe companii B2B (business to business), care anterior au avut probleme in a gasi o buna directionare cu optiunile demografice standard. Nu exista nicio scuza pentru a nu incerca publicitatea pe Facebook.

Inainte de a termina subiectul privind segmentele de public personalizate, iti dam un sfat final privind segmentele de public sosie. Noi practic vorbim despre un algoritm care sa analizeze utilizatorii si sa gaseasca altii similari. Ca orice algoritm, pentru a lucra in mod eficient are nevoie de o cantitate buna de date pentru a analiza si a invata de la ele.

Desi nu exista cele mai bune practici eliberate de la Facebook, iti sugeram sa-ti creezi segmentele de public sosie numai din segmente de public personalizate (sau pixeli / conversie pagina Facebook), cu mai mult de 5.000 de utilizatori pentru o buna analiza.

Atentie! Inainte de a crea un public personalizat, asigura-te ca ai achizitionat lista intr-un mod care sa respecte Termenii serviciului Facebook sau s-ar putea ajunge la necazuri. Multi agenti de publicitate recupereaza conturile lor interzise, deoarece au creat segmente de public personalizate stergand id-uri ale utilizatorilor de Facebook.

Testeaza tot, nu ignora optiunile avansate

Am vorbit deja despre cat de important este sa dezvolti testarile. Acest lucru nu se limiteaza numai la proiectarea anuntului tau Facebook , ci, ar trebui testati in mod constant si ajusta audienta.

Crezi ca barbatii vor cumpara produsul mai mult decat femeile? Ce interes se va comporta mai bine? Toate aceste informatii pot fi descoperite cu usurinta dezvoltand testarile campaniilor publicitare Facebook cu AdEspresso.

Gasirea tintei perfecte din punct de vedere demografic  este de nepretuit si este un proces in continua evolutie. Chiar si atunci cand ai gasit o audienta mare care raspunde bine la anunturile tale, daca ai un buget suficient de mare vei satura in cele din urma si performantele tale vor incepe sa scada.

Cand se intampla acest lucru, va trebui sa incepi testarea din nou pentru a gasi un alt public profitabil de targetat. Pentru a intelege cand este momentul potrivit de a gasi un public nou, ar trebui sa monitorizezi o valoare importanta: frecventa.

Frecventa reprezinta numarul de ori, in medie, a unui utilizator unic ce a vazut anunturile. Cu cat creste mai mult acest numar, cu atat mai mult performantele tale vor scadea. Intr-un studiu recent pe Facebook al frecventei, s-a dovedit ca o frecventa ridicata poate creste costul pe clic cu mai mult de 160%.

Noi iti recomandam sa incepi experimentele cu cele mai comune anunturi Facebook targetand optiuni cum ar fi sexul, interesele, intervalele de varsta, si sa devii tot mai calificat, fara sa uiti sa verifici multitudinea de optiuni  avansate de directionare pe care le ofera Facebook.

Din pacate, cele mai multe dintre aceste optiuni, sunt disponibile numai pe piata americana, dar Facebook a inceput deja eliberarea lor si  in Canada, Marea Britanie si Australia.

Comportamente de cumparare

Gratie furnizorilor de date terta parte, Facebook este capabil sa potriveasca o mare cantitate de istoric al cumparaturilor cu utilizatorii Facebook. Aceste optiuni de directionare sunt extrem de utile pentru magazinele de comert electronic, deoarece acestea permit sa targeteze utilizatorii care au cumparat recent anumite categorii de produse cum ar fi haine pentru barbati, de exemplu.

Acesta este un puternic instrument de targetare utilizat impreuna cu publicitatea Facebook multi-produs!

Functia si angajatorul

Iata o modalitate foarte buna de a directiona publicitatea B2B (business to business). Cu aceste optiuni, puteti viza persoane care lucreaza in companii sau utilizatori specifici cu o anumita functie ocupata in companie. De exemplu, pentru a promova AdEspresso am putea targeta toate OCP-urile din Statele Unite( oficii de cadastru si publicitate imobiliara).

Ca sa fim sinceri, aceasta directionare nu este inca 100% eficienta, intrucat Facebook nu dispune de toate informatiile privind locul de munca corelat cu profilul Linkedin. Cu toate acestea, daca vinzi un produs B2B, merita verificat!

Evenimente live si date demografice avansate

Evenimentele de viata pot fi o alta modalitate foarte buna de a comercializa produse specifice. Daca vinzi produse ce se dovedesc a fi cadouri minunate, poti, de exemplu, targeta persoanele care au o aniversare in curand sau prietenii lor. Asemenea, poti viza persoanele nou casatorite sau angajatii si oamenii care traiesc departe de casa.

Analizeaza toate optiunile avansate de date demografice deoarece acestea pot fi o adevarata comoara de directionare pentru fiecare tip de produs.

Calatoriile

In cele din urma, nu uita de targetarea in functie de calatorie. Turismul este o afacere uriasa, dar este, de asemenea, o afacere dificila pentru a face publicitate pe Facebook intrucat nu exista nici un obiectiv demografic clar: toata lumea adora sa calatoreasca, dar cum poti sa stii exact atunci cand excursiile sunt planificare sau destinatia aleasa?

Gratie Facebook optiunea avansata de directionare poate targeta cu usurinta calatoriile frecvente, atat pentru afaceri si turism, precum si persoanele care planifica excursii la destinatii de top cum ar fi Italia, New York, Franta si asa mai departe. Acest lucru este, desigur, nu 100% probabil, dar este inca o modalitate foarte buna de a directiona produsul corelat cu aplicatiile mobile.

Concluzii:

Targetarea demografica Facebook este una dintre cele mai puternice sisteme disponibile pe piata pentru a identifica si a directiona publicitatea. Nu te limita la cele mai utilizate anunturi si incepe testarea tuturor optiunilor disponibile de directionare pentru a optimiza in continuare campania ta.