Landing page – cum optimizezi pentru mai multe conversii
Landing page este o pagina web, catre care vizitatorii sunt directionati dintr-o reclama sau dupa ce au dat click pe un rezultat dintr-un motor de cautare. Aceste pagini sunt concepute foarte diferit de paginile normale ale site-ului, deoarece au un singur scop: de a converti vizitatorii site-ului in clienti.
Unii confunda paginile de pornire si paginile de destinatie, ceea ce este gresit. Paginile de pornire nu sunt concepute pentru a converti vizitatorii, in timp ce o pagina de destinatie nu are nici macar navigare, pentru a nu distrage vizitatorul, ci doar pentru a-l indruma sa ia masurile dorite.
Landing page este conceputa pentru a concentra atentia vizitatorilor catre o anumita oferta sau serviciu. Este de obicei o pagina independenta, care ofera informatii despre un produs sau serviciu foarte special oferit si nimic altceva, pentru a limita distragerea atentiei asupra altor continuturi de pe site-ul tau.
De ce este atat de importanta pagina de destinatie?
O pagina de destinatie buna poate creste atat conversiile, cat si veniturile. Este pagina catre care trebuie sa fie directionati toti utilizatorii tai, de la orice campanie de marketing pe care o desfasori, cum ar fi Google Ads, Facebook Ads, marketing prin e-mail .
Daca promovezi un anunt AdWords despre produsul nou al companiei tale, atunci trebuie sa ai landing page care sa contina toate informatiile despre produsul din respectivul anunt. Ori de cate ori cineva va face click pe anuntul tau, inseamna ca este interesat strict de acel produs si asteapta toate informatiile aferente, ca apoi sa ia decizia finala de cumparare .
Utilizari ale paginilor de destinatie
Exista multe utilizari pentru landing page, cum ar fi:
- Directionarea vizitatorilor catre o pagina de destinatie din fiecare campanie publicitara
- Utilizarea unei pagini de destinatie pentru promovarea lansarii de produse noi
- Utilizarea paginii de destinatie pentru a obtine abonati la newsletter-ul prin e-mail
- Obtinerea inregistrarii pentru seminarii web sau cursuri
- Pentru o perioada de incercare gratuita a produsului sau serviciului
Avantajele unei pagini de destinatie
Paginile de destinatie sunt atat de eficiente incat cresc conversiile, sustinand in acelasi timp obiectivul companiei. Aceste pagini sunt concepute special pentru a incuraja oamenii sa ia masuri.
De asemenea, aceste pagini genereaza o multime de date si informatii utile atunci cand sunt implementate. Poti obtine numarul de clickuri, harti de caldura, rata de respingere, date pe care le poti folosi ulterior pentru a-ti imbunatati pagina de destinatie, dar si pentru analize interne ale companiei, cum ar fi motivul pentru care oamenii sunt interesati de un anumit produs, si nu de altul. Urmarind comportamentul vizitatorilor tai, poti utiliza aceste date in directionarea anumitor segmente de public si in crearea profilului clientilor.
Ce trebuie sa cuprinda o pagina de destinatie atractiva
Titlu de pagina clar si atractiv
Titlul principal al paginii de destinatie trebuie sa fie unul foarte atragator. Intrucat paginile de destinatie sunt utilizate ca adresa URL tinta pentru publicitatea Pay Per Click pe Google Ad Words, a avea un titlu care se potriveste cu reclama este obligatoriu. Cand faci asta se imbunatateste si scorul de calitate al anunturilor pe Google Ad Words, care apreciaza mesajele asemanatoare din reclama si din textul paginii de destinatie.
Titlul principal de pe pagina este primul lucru pe care il citeste un vizitator. El trebuie sa il faca sa fie intrigat si sa priveasca mai atent, sa citeasca mai multe despre ceea ce este oferit.
O gramatica impecabila
Utilizarea buna a limbii romane este un factor important care poate afecta succesul paginii de destinatie. Mai ales daca este unul care isi propune sa convinga vizitatorii sa faca achizitii sau sa furnizeze informatii de facturare, increderea pe care o poate avea clientul va avea de suferit daca exista greseli de ortografie si gramatica. Vizitatorii se pot gandi de doua ori inainte de a furniza astfel de informatii.
Indicatori de incredere
Incorporarea diferitilor indicatori de incredere poate ajuta la consolidarea engagementului si la imbunatatirea conversiilor. Este vorba despre marturii ale clientilor, mentiuni in presa sau comunicate, premii sau garantii si chiar certificari de securitate online (certificari SSL de la companii de incredere)
Un indemn puternic
Dupa ce un vizitator citeste titlul principal al paginii de destinatie, este vital sa stie ce trebuie facut mai departe. Un indemn la actiune poate fi un buton sau un text evidentiat, care sa convinga cititorul sa efectueze o actiune. In general, fraze precum „obtineti o oferta acum!”,„incercati gratuit!” sau „descarcati acum” sunt considerate apel la actiune (call to action).
Un buton de conversie trebuie sa iasa in evidenta, sa foloseasca culori atractive (rosu sau portocaliu) si sa fie plasat chiar sub indemn sau sa aiba declaratia de indemn in cadrul butonului insusi.
Fara link-uri pe pagina
Redu cat se poate de mult numarul de linkuri care se conecteaza la alte pagini si continut de pe site-ul tau. Atat legaturile interne, cat si cele externe pot distrage atentia si pot avea un efect negativ asupra numarului de conversii. Cand oamenii sunt indreptati catre alte informatii si fac click, isi pot pierde interesul fata de pagina de destinatie si nu se vor intoarce. In unele cazuri, poate fi o idee buna sa elimini complet meniurile de navigare si sa pastrezi pagina de destinatie ca o pagina independenta
Imagini si videoclipuri atractive
Utilizarea de imagini de produs de inalta calitate si videoclipuri cu marturii ale utilizatorilor, si recenzii, poate fi o modalitate buna de a initia conversii si de a creste interesul.
Lucrurile importante primele
Vizitatorul trebuie sa vada informatiile esentiale, fara a fi nevoie sa derulezein jos. Plaseaza butoanele si frazele de indemn intr-o pozitie in care va atrage privirea unui vizitator. Nu pune niciodata un buton sau un apel la actiune intr-o locatie in care un utilizator va trebui sa caute pentru a-l identifica.
Concluzie
Este important sa monitorizezi statisticile de utilizare a site-ului web, astfel incat sa poti intelege modul in care vizitatorii interactioneaza. Aceste date pot fi apoi utilizate pentru a face imbunatatiri pe pagina de destinatie, cum ar fi schimbarea titlurilor sau indemnul la actiuni. Doar asa veti gasi cea mai buna reteta de landing page care se potriveste obiectivului tau de afaceri.