Optimizare SEO – Rezolutii pentru anul 2020

Anul 2019 a fost un an plin de provocari, mai ales daca ne referim la subiectul optimizare SEO (Search Engine Optimization). Actualizarile Google de anul trecut au atras dupa sine, in mai multe cazuri, rasturnari majore de situatii. Multe dintre companii au fost afectate de aceste modificari, oferind noi provocari fiecarui specialist SEO in parte.

Ce am invatat despre optimizarea SEO

Un lucru il cunoastem prea bine cu totii: SEO nu este deloc usor! Este o munca continua si nu iti ofera nici cea mai mica sansa sa te plafonezi. Ca specialist SEO in fiecare zi inveti ceva nou, trebuie sa experimentezi, sa risti, sa reevaluezi, sa corectezi, iar nu de putine ori, odata ce un target a fost atins, apar noi rasturnari de situatie si o iei de la inceput.

Google lanseaza zilnic noi modificari destinate sa imbunatateasca rezultatele cautarilor. Unele sunt majore, altele mai putin notabile.

Noi nu trebuie sa avem in vedere decat un singur lucru: continutul este foarte important, insa utilizatorii reprezinta totul. Tinta noastra este sa ajungem cat mai rapid in topul rezultatelor cautarilor unui utilizator.

Recomandari pentru anul 2020

Mai jos am notat cateva dintre cele mai importante sfaturi pe care le oferim pentru noul an:

1. Informeaza-te cu privire la tot ce este nou in domeniul optimizare SEO

Dupa cum spuneam si ceva mai sus Search Engine Optimization nu ofera ragaz. Totul este intr-o continua schimbare, iar daca vrei sa ramai in top, trebuie sa fii la curent cu orice noua modificare adusa in domeniu. Fii pregatit pentru noi provocari si informeaza-te permanent.

2. Gestioneaza saptamanal pagina Google My Business

Google My Business este un instrument gratuit, creat chiar de Google, unde ai posibilitatea sa creezi profilul afacerii tale. Este un tool care iti ajuta afacerea sa iasa in evidenta, sa apara in cautari si sa atraga clienti noi. 

Asadar, de ce sa nu exploatam la maxim acest ajutor binevenit?

3. Efectueaza audit SEO lunar

Intr-un domeniu ce sufera o transformare permanenta, este indicat sa supraveghezi in mod constant activitatea website-ului tau. Cu timpul, continutul tau poate sa fie depasit, paginile sa nu mai functioneze asa cum ar trebui si chiar poti fi penalizat pentru ceea ce acum cateva luni constituia elementul care pozitionase afacerea ta in top. Un audit lunar te va ajuta sa verifici ce modificari, din punct de vedere SEO, inregistreaza site-ul tau, sa analizezi si sa gestionezi mai bine intregul proces.

Pentru acest lucru puteti apela la o agentie de marketing digital pentru a obtine un audit SEO pentru website-ul dvs. sau puteti utiliza un instrument de audit.

Nota: Intr-un articol trecut ti-am prezentat 10 platforme pentru optimizare site , pe care recomandam sa le consulti daca nu ai facut-o deja. Printre acestea, vei regasi si optiunea de Site Auditor.

4. Incepi sa faci On-SERP (Search Engine Results Page) SEO

Fa o comparatie intre cum aratau in trecut rezultatele cautarilor pe Google si cum sunt afisate acum. 

In prezent avem acces la atat de multe noi elemente: segmente de harta, anunturi, imagini si clipuri video, fragmente etc. 

Toata optimizarea motoarelor de cautare este facuta pentru a asigura o pozitionarea SERP (Search Engine Results Page) mai buna, insa On-SERP SEO are in vedere actiuni care nu implica un “click” catre website-ul tau. Vorbim de pozitia “zero” in Google, iar aici competitia este cea mai acerba.

Un astfel de rezultat este plasat deasupra celorlalte rezultate organice si raspunde imediat la intrebarea unui utilizator. Iata un astfel de exemplu:

Optimizare SEO - SERP

In cazul din imagine utilizatorul afla direct din rezultat ce este SERP, fara sa mai fie neaparat necesar sa dea click pe site-ul Wikipedia.

5. Acorda atentie sporita la continut

Pentru o mai buna optimizare SEO, Google pune accent si ne recomanda sa respectam urmatoarele sfaturi cu privire la continutul website-ului: 

  • sa ofere informatii originale, rapoarte, cercetare, analiza;
  • sa ofere o descriere substantiala, cuprinzatoare si completa a subiectului;
  • sa fie interesant, captivant;
  • in cazul in care continutul are la baza surse externe, atunci trebuie evitata copierea sau rescrierea surselor;
  • sa fie conceput astfel incat sa iti doresti sa il impartasesti cu prietenii, sa il poti recomanda sau marca ca fiind important si de calitate;
  • sa fie de asa natura incat sa poata fi recomandat sau tiparit intr-o revista, enciclopedie sau chiar o carte;
  • titlul trebuie sa ofere un rezumat util si descriptiv al continutului;
  • trebuie evitata exagerarea titlului, sa nu fie socant.