14 termeni esentiali in SEO
Esti interesat de optimizarea SEO a website-ului tau, dar nu intelegi exact ce implica acest lucru, nu cunosti termeni SEO? Ai discutat cu o agentie online, dar te-ai lovit de cuvinte pe care nu le cunosti? Ai ajuns unde trebuie! In acest articol iti prezentam 14 termeni seo esentiali, utilizati frecvent in procesul de optimizare a motoarelor de cautare.
Termeni esentiali pe care ii vei auzi intr-un dialog cu privire la SEO
Pentru multi proprietari de afaceri online este destul de dificil sa pastreze website-ul in fata concurentei, fara a nu se lovi, in paralel, de termeni seo neclari cu privire la optimizarea motoarelor de cautare.
Facem o scurta prezentare a termenilor esentiali, astfel incat dialogul pe un subiectul termeni seo sa nu mai constituie o problema.
1. SERPs
SERPs este abrevierea pentru „Search Engine Results Pages” si reprezinta paginile afisate de motoarele de cautare ca raspuns la cuvantul sau cuvintele cheie cautate de un utilizator.
2. On-SERP SEO
On-SERP SEO se refera la optimizarea oricarui continut de pe SERP care poate fi controlat sau influentat intr-un fel (de exemplu: titlul meta, descrierea meta, featured snippets).
3. Metadata. Titlul meta si descrierea meta
Metadatele sunt date ce descriu alte date. Cand facem referire la SEO, atunci vorbim despre Titluri Meta si Descrieri Meta. Acestea reprezinta elementele esentiale de afisare in paginile cu rezultatele unei cautari si sunt printre cei mai utilizati termeni SEO.
Titlul Meta (meta title) este un tag HTML plasat in codul unei pagini si reprezinta titlul pe care motoarele de cautare il afiseaza in SERP (Search Engine Result Page), pentru un anumit rezultat.
Descrierea Meta (meta description) este un tag HTML plasat in codul unei pagini si reprezinta descrierea pe care motoarele de cautare o afiseaza in SERP pentru un anumit rezultat (vezi imaginea reprezentativa de mai jos).
4. Featured snippet
Un featured snippet reprezinta un fragment, sub forma de rezumat, oferit ca si raspuns pentru o cautare. De altfel, featured snippet se traduce: „fragment recomandat„. Este afisat in partea de sus a rezultatelor cautarii Google si este extras dintr-o pagina web. Acesta include titlul si adresa URL a paginii.
5. Ranking
Cand vorbim despre „ranking„, vorbim practic de clasamentul site-urilor web, afisat in rezultatele motoarelor de cautare. In esenta, inseamna cat de bine se claseaza website-ul tau online.
Conform Advanced Web Ranking primele 5 pozitii din prima pagina a rezultatelor cautarii Google sunt cele mai accesate. Ulterior, rata de clic incepe si scade din ce in ce mai mult, cu fiecare pozitie.
Locul website-ului in clasament este determinat de o serie de factori, cum ar fi: SEO, continutul, cuvintele cheie utilizate, etc.
6. Algoritmi
Algoritmii sunt responsabili pentru modul in care site-ul tau ajunge sa fie afisat in prima pagina cu rezultatele unei cautari.
Periodic, Google isi actualizeaza algoritmii pentru a asigura o experienta de calitate pentru utilizatori. Google incearca intotdeauna sa returneze cel mai relevant rezultat al cautarii unui utilizator, in functie de limba, locatia si istoricul cautarilor acestuia. Factorii de care se tine cont in generarea unui rezultat sunt legati de calitatea si relevanta continutului.
7. Penalizari SEO
O penalizare reprezinta sanctionarea unui site al carui continut nu respecta practicile de marketing impuse de motorul de cautare.
In general, penalizarile se concretizeaza prin pierderea locului in clasament. Un site web care a fost in topul SERPs, se poate situa brusc pe pagina urmatoare, daca a fost penalizat de Google.
8. Keywords – Cuvinte cheie
Keywords sau cuvinte cheie reprezinta termenii de cautare. Ce scrie cititorul in motorul de cautare
Majoritatea oamenilor tind sa se concentreze asupra unui singur cuvant cheie, cum ar fi termeni seo. Insa nu este deloc asa. Ganditi-va ca ati da cautare pe Google la cuvantul „reparatii”. Rezultatele ar fi extrem de variante, intrucat acest cuvant este foarte general. Incercati ulterior „reparatii Bucuresti”. Rezultatele ar fi mai restranse si ceva mai apropiate de ceea ce cautati, insa tot nu este suficient. Daca ati da cautare la „reparatii incaltaminte Bucuresti”, atunci motorul de cautare va stii exact ce rezultate sa va ofere.
9. Keyword Density – Densitatea cuvintelor cheie
Printre cei mai utilizati termeni SEO se numara si Keyword Density. Tradus Densitatea cuvintelor cheie se refera la procentul de aparitie al un cuvant cheie in continutul website-ului dumneavoastra.
Acest aspect este destul de complicat, intrucat daca cuvantul cheie apare de prea multe ori in site, exista posibilitatea sa atraga penalizari. Insa daca cuvantul cheie este utilizat de prea putine ori, atunci motorul de cautare il va ignora, iar website-ul dumneavoastra nu va fi afisat in pagina cu rezultatele unei cautari. Un bun ajutor cu privire la densitatea cuvintelor cheie il reprezinta platformele de optimizare site-uri.
10. Search volume – Volumul de cautari
Search volume, tradus Volumul de cautari se refera la numarul de cautari efectuate pentru un cuvant cheie, pe parcursul unei luni.
Desi un volum mai mare poate fi o modalitate buna de a gasi fraze cautate frecvent, numerele mai mici pentru cautari specifice vor avea, in general, o rata de conversie mai buna, deoarece site-ul tau este mai relevant pentru cel care cauta un anumit produs sau serviciu.
11. Rata de conversie
Rata de conversie este indicatorul principal in functie de care se masoara succesul unui website. Acesta reprezinta numarul conversiilor ( vizitatori ai site-ului care intreprind si o actiune – exemplu: cumpara un produs) impartit la numarul total de vizitatori. O conversie se poate referi la orice actiune pe care doresti sa o intreprinda un utilizator.
12. Click Through Rate (CTR) – Rata de click
Rata de click (CTR) reprezinta numarul de click-uri efectuate pe un site afisat in pagina cu rezultate, impartit la numarul total de afisari ale website-ului.
Exemplu: daca pentru o cautare site-ul tau este afisat de 100 de ori, iar utilizatorii au dat click pe acesta de 10 ori, atunci rata de click (CTR) in acest caz este de 10%.
13. Competitia
Competitia este reprezentata de site-urile web care utilizeaza aceleasi cuvinte cheie ca ale tale si sunt optimizate activ pentru acestea.
14. Backlink-urile
Backlink-urile sunt link-urile de legatura de pe alte site-uri sau pagini, care trimit utilizatorul catre site-ul tau.
Google a confirmat ca 30% din scorul de ranking provine de la backlink-uri.